2007-07-05, 21:29
Medlem
Celerons avatar
Det finns ju även annat med Bermuda-Triangeln som är mystiskt. De flygplanen som försvunnit (b.l.a jaktplan på 50-talet) och även andra plan och där ABSOLUT INGET någonsin återfunnits av dessa plan/besättning. Alltså SPÅRLÖST försvunna till denna dag.

Apropå annat:Hur trovärdig är Charles Berlitz bok om Bermuda-triangeln?.
Citera
2007-07-06, 19:02
Medlem
Rickenbacker69s avatar
De flygplan du tänker på var ute på en navigeringsövning och flög fel vid Florida Keys. Därefter störtade de troligen i havet eftersom de inte hittade tillbaka till land, och det är inte ofta man hittar ett flygplan som störtat i havet om man inte vet var det hände. Sedan har historien spätts på med påhittade radiosändningar och annat larv, men det handlade bara om en helt vanlig olycka under flygskolning.
Citera
2007-07-07, 03:22
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
De flygplan du tänker på var ute på en navigeringsövning och flög fel vid Florida Keys. Därefter störtade de troligen i havet eftersom de inte hittade tillbaka till land, och det är inte ofta man hittar ett flygplan som störtat i havet om man inte vet var det hände. Sedan har historien spätts på med påhittade radiosändningar och annat larv, men det handlade bara om en helt vanlig olycka under flygskolning.

Jag har faktiskt till och med för mig att man hittade planen i ett träsk i Florida.
Citera
2007-07-07, 06:06
Medlem
en stor jävla..

Citat:
Ursprungligen postat av melacko
http://www.world-mysteries.com/mpl_bermuda_triangle1.htm

Alla vet väll vad bermuda triangeln är antar jag, behövs väl ingen beskrivning direkt.

Vad tror ni försigår där egentligen ?

bluff!
Citera
2007-07-09, 04:10
Medlem
Celerons avatar
Citat:

Men även om detta var vad som verkligen hände tycker jag ändå något borde hittats någonstans ?
Citera
2007-07-09, 23:21
Medlem
interassists avatar
Okej, har läst igenom tråden nu och sett olika förklaringar. Jag har hört en farklaring som jag fick av min pappa för länge sedan, då han själv har seglat där flera gånger. Och den teorin gick ut på att organiska avfall som kommer från floridas kust dras ut i havet och bildar metangas, och kommer det sedan ett flygplan eller en båt som åstakommer minsta lilla gnista så PANG! om ni fattar vad jag menar..

Men jag hörde också på någon dokumentär om triangeln att det var ett skepp på 1700 eller 1800- talet som hade varit ute och seglat i "triangeln" och bara försvunnit, och dykt upp några dagar på andra sidan atlanten utanför portugal. Grejen var den att hela besättningen var borta :S ..lite creepy.. men ingen kan ändå säga säkert om det är nåt fufens på gång där eller om det bara är metangtas eller liknande.,
Citera
2007-07-10, 17:51
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interassist
Okej, har läst igenom tråden nu och sett olika förklaringar. Jag har hört en farklaring som jag fick av min pappa för länge sedan, då han själv har seglat där flera gånger. Och den teorin gick ut på att organiska avfall som kommer från floridas kust dras ut i havet och bildar metangas, och kommer det sedan ett flygplan eller en båt som åstakommer minsta lilla gnista så PANG! om ni fattar vad jag menar..

Men jag hörde också på någon dokumentär om triangeln att det var ett skepp på 1700 eller 1800- talet som hade varit ute och seglat i "triangeln" och bara försvunnit, och dykt upp några dagar på andra sidan atlanten utanför portugal. Grejen var den att hela besättningen var borta :S ..lite creepy.. men ingen kan ändå säga säkert om det är nåt fufens på gång där eller om det bara är metangtas eller liknande.,

Om densiteten (stavning?) försvinner så sjunker skeppet givetvis, men om skeppet sjunker till ett visst djup, och densiteten kommer tillbaka, kan inte det flyta upp igen? Vilket skulle förklara varför besättningen var borta

Jag kan inget om fysik ;D Så det räknas som en fråga.
Citera
2007-07-11, 12:29
Medlem
Citat:

Det var fem stycken stridsflygplan 1945 som försvann under ett rutinuppdrag.
Jag såg en dokumentär om det där det var radiokontakter där piloterna sa att kompasserna slutade fungera och snurra runt, sedan bröts kontakten (fast det radiomeddelandet kan man ju iofs inte bevisa att det är sant).
När planen inte kom tillbaka skickade man ut ett räddningsflygplan som även det försvann spårlöst. Lite konstigt tycker jag då vädret var bra den dagen.
Citera
2007-07-13, 01:55
Medlem
C - Js avatar
För er som inte har förstått än att det inte finns något fenomen att förklara så finnes här en ypperlig sida att läsa igenom:
http://www.faktoider.nu/bermuda.html

Övriga artiklar kan även vara av intresse för er "sökare"
Citera
2007-07-15, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Om densiteten (stavning?) försvinner så sjunker skeppet givetvis, men om skeppet sjunker till ett visst djup, och densiteten kommer tillbaka, kan inte det flyta upp igen? Vilket skulle förklara varför besättningen var borta

Jag kan inget om fysik ;D Så det räknas som en fråga.

Då är väl ändå skeppet fullt med vatten och då mycket tyngre, alltså borde det inte flyta upp. Eller?
Citera
2007-07-16, 23:36
Medlem
Finns det inget filmat från Bermuda triangeln ? Nåt klipp eller så på internet som är äkta ?
Citera
2007-07-17, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zvk
Finns det inget filmat från Bermuda triangeln ? Nåt klipp eller så på internet som är äkta ?

Finns säkert jättemycket film därifrån. Mängder med turister som passerar genom vattnen så du kan säkert hitta något fint panoramaklipp därifrån.... för du borde ha fattat vid detta laget att det inte händer något märkligt där och alltså inte finns något märkligt filmat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in