Hade jag varit Mankan så hade jag trott stenhårt på att den gamla mystiske civilisationen Atlantis döljer sig där nere och att det är ett gammalt, fortfarande aktiverat magnetfält som är orsaken till alla olyckor
Jag tror att det finns gas i vattnet och i luften, så när något åker över så försvinner kraften som gör att objektet som flyter/flyger och objektet sjunker.
Ja, och om olycks-statisktiken ändå var högre där så hade det nog berott på något naturligt fenomen, kan ju knappast vara en civilisation där nere eller? Nej, jag tror inte på det, fast det hade varit kul att åka dit och kolla själv..
På fysiken fick vi sagt till oss att det finns gaser som kommer upp ur underjordiska källor, typ svavel. Dessa kommer upp i luften och i vattnet och ändrar densiteten. Poff så har ett fartyg sjunkigt/plan störtat.
Men finns det några belägg för att fler olyckor inträffar just där?
Men finns det några belägg för att fler olyckor inträffar just där?
Nej, vad jag vet är det precis som Azrael säger. Det inträffar inte fler olyckor där än på andra ställen statistiskt sätt. Bermudatriangeln är alltså trams.
Den förklaring som vetenskapsmännen har är mindre spektakulär, men inte mindre dramatisk. Det kan handla om frigjord metangas från havets botten då det ibland uppstår underjordiska skalv. Gasen bubblar då upp till ytan och tar med sig sand och sediment från botten. Den bubblande vattenytan tappar då sin naturliga ytspänning, och allt som finns på ytan sugs obarmhärtigt ner i de gröna virvlarna... Högt ovanför, i luften antänds den känsliga metangasen av heta avgaser från flygplanen.
Efter explosioner störtar planen snabbt och går samma öde till mötes i virvlarna... När allt lugnat ner sig igen, sjunker sanden och sedimenten åter djupt till havets botten, och spillror av flygplan och fartyg begravs med den.