Hej hallå Axon!
Precis som många andra så har jag stor respekt för dig och tror att du är rätt man för att svara på ett par funderingar kring min styrketräning.
1. Läste det med "att lura" kroppen vid träning, något jag alltid har eftersträvat dock kanske inte så pedagogiskt som du beskrev. Min fråga är om det inte går att byta oftare hur man tränar? Du menar att man ska köra typ 4 månader ett sätt och sen byta och "lura" kroppen. Jag brukar föredra att köra alla muskelgrupper en gång på ett sätt och sen gå på en annan metod nästa gång, med nån dryg veckas intervall.
Är detta sämre? Lite defust förklarat men hoppas du förstår.
Alltså t.ex: Kör alla muskelgrupper under + - 1 vecka väldigt tungt med få reps. Veckan efter kör jag många reps med mindre vikter.
2. Har 15 min från gymmet och hem, brukar inte duscha förens jag kommer hem. Väl hemma kör jag några extra situps i tillägg eftersom jag har halvtaskiga anlag för mage. Gör t.e.x. 3 extra rep situps x 30 någon skillnad om jag har kört mage redan på gymmet (dvs 15 min tidigare)?
Defust som sagt, men är bra jävla schliten så orkar inte formulera mig bättre, hoppas du förstår.
Tacksam för svar!