2013-11-08, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl03
Såg att MTR söker förare.

Hög personalomsättning? Och varför i så fall? Brist på stolthet över sitt jobb?

Är det stressigt och hur yttrar det sig i så fall. Är det långsiktig negativ stress i yrket, eller är det mera mycket stress "här och nu" på jobbet?

Är jobbet enformigt?

Hur långt är ett arbetspass?

Träffar man sina kollegor mycket, eller är det ensamjobb 8h i sträck?

Delade turer?

Är jobbet svårt?

1. På förarsidan är vi 600 förare så en viss omsättning är naturlig, skulle inte säga att den är speciellt hög.
2. Viss stress med snäva körtider och korta vändtider vilket gör att det kan vara svårt att ta igen en försening som är mer än några minuter sen utan att behöva vända tidigt.
Man vet både själv att man är sen samt så finns vissa kollegor som börjar ropa till TLC (trafikledning-centralen) och fråga vad som händer framför dem fast de vet exakt varför. Samt så kan vissa på TLC fast de vet att den tiden är det mycket folk och att de släppte ut honom sent frän ändstation också börja fråga varför man är sen.
Så stress finns men det är bara att försöka lära sig att strunta i den.
3. Öppna dörrar, stänga dörrar, köra någon km för att sedan upprepa allt några hundra gånger under en dag. Ja det finns en viss enformighet, men å andra sidan är du själv i din körhytt och inte har någon chef som tittat dig över axel.
4. Slutar tjänsten efter 25:00 på natten så max 7 timmar inklusive betald lunch, annars så mellan 7 och 9 timmar inklusive en obetald lunchrast.
5. Under raster och ibland vid koppling men ja räkna med långa ensampass men sällan mer än 3 timmar i sträck.
6. Nej
7. Tar ett litet tag att få in känslan för tåget men jag skulle inte säga att det är speciellt komplicerat.
Citera
2013-11-08, 13:49
Bannlyst
Sökte tjänsten för ett tag sedan, och fick direkt hem ett matrigmatest, som jag antar att jag klarade då jag senare efter några dagar fick hem ett personlighetstest. Personlighetstestet måste fan vara det lättaste under denna process, så där kan jag fan inte har failat!

Någon som har kommit längre i processen än detta?
Citera
2013-11-09, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Sökte tjänsten för ett tag sedan, och fick direkt hem ett matrigmatest, som jag antar att jag klarade då jag senare efter några dagar fick hem ett personlighetstest. Personlighetstestet måste fan vara det lättaste under denna process, så där kan jag fan inte har failat!

Någon som har kommit längre i processen än detta?
På personlighetstestet så finns det inga rätt eller fel svar. Testet är till för att rekryterare skall kunna bilda sig en uppfattning om hur du är som person.

Nästa steg i processen bör vara en telefonintervju där du får beskriva dig själv, svara på en del frågor samt, om du nu verkar intressant, boka in en tid för informationsmöte.
Citera
2013-11-27, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wortz
På personlighetstestet så finns det inga rätt eller fel svar. Testet är till för att rekryterare skall kunna bilda sig en uppfattning om hur du är som person.

Nästa steg i processen bör vara en telefonintervju där du får beskriva dig själv, svara på en del frågor samt, om du nu verkar intressant, boka in en tid för informationsmöte.

Får man ett svar om man går vidare eller nöjer sig dom med bara inte att skicka ens ett mejl att man inte går vidare av urvalstesterna?
Citera
2013-11-27, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
Får man ett svar om man går vidare eller nöjer sig dom med bara inte att skicka ens ett mejl att man inte går vidare av urvalstesterna?
Du borde få återkoppling oavsett om du är aktuell eller inte. Är du aktuell, då ringer dom. Är du inte aktuell, då bör du få ett mail.

Det kan ta ett tag innan du hör något, beroende på lite hur många som sökt.
Citera
2013-11-27, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wortz
Du borde få återkoppling oavsett om du är aktuell eller inte. Är du aktuell, då ringer dom. Är du inte aktuell, då bör du få ett mail.

Det kan ta ett tag innan du hör något, beroende på lite hur många som sökt.

Tack för ett svar. Har du själv gått utbildningen?
Citera
2013-11-27, 18:11
Bannlyst
man vill ju som sagt ha svar här och nu om man har gått vidare eller inte i processen
Citera
2013-11-27, 18:39
Bannlyst
Citat:
man vill ju som sagt ha svar här och nu om man har gått vidare eller inte i processen

Fick mitt precis nu. Gick inte vidare fan, "kuggade" på andra testet. Hur fan kan man det!
Citera
2013-11-27, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
Fick mitt precis nu. Gick inte vidare fan, "kuggade" på andra testet. Hur fan kan man det!
Hur fick du det? telefon eller mail?
Citera
2013-11-27, 19:00
Bannlyst
Citat:
Hur fick du det? telefon eller mail?

mejl. är jävligt förvånad. det är inget man kan ha rätt eller fel på. tydligen är jag inte den dom vill ha. berätta gärna när du får ditt.
Citera
2013-11-30, 20:25
Bannlyst
Någon som kan förklara hur testerna på plats är?
Är det liknande som officer testet eller?
Citera
2013-11-30, 21:02
Medlem
Citat:
Någon som kan förklara hur testerna på plats är?
Är det liknande som officer testet eller?
Först och främst är det ett informationsmöte och det avslutas med en personlig intervju med en från HR.

Går man vidare därifrån så kallas man till tester som utförs under en förmiddag hos företaget Assessio. Dessa tester består av diverse stresstester, logiskt tänkande, personlighetstest samt en avslutande intervju med en psykolog som går igenom resultaten med dig och säger om du kommer rekommenderas eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in