Citat:
Ursprungligen postat av Draeparn
I lördags när jag skulle hem mot Hässelby från Centralen stannade inte tåget på stationen. Rösten ropade som vanligt ut att tåg mot Hässelby 6 vagnar, eller vad hon säger, men tåget saktade knappt in utan for bara förbi. Glömde föraren stanna eller vad hände?

Alla på perrongen blev något förvånade.
Skulle gissa på att polisen hade gett order om att inte stanna. Det händer då och då när de söker efter misstänkta som de tror tänker fly med tunnelbanan. Men ibland, dock väldigt sällan, sittar föraren i sin egna värld och helt enkelt glömmer bort att stanna. Det händer men är väldigt sällsynt.
Citat:
Ursprungligen postat av SafleBouge
Kom och tänka på en förare som ska låta check och rolig varje gång han ska säga att dörrarna stängs, om du vet vem jag menar, är han em skum person eller? Har alltid funderat på hur han är. Lite stockholmsdialekt och lustiga variationer på se upp för dörrarna de stängs.
Måste ni säga åt folk att se upp för dörrarna?
kan ni roa er med något i hytten? Kan ni snacka med folk över radio / telefon?
Vilken linje? Finns nog mer än 500 förare totalt så det kan vara svårt att veta vem det är.
Vi behöver inte säga det men om det är mycket folk och det är svårt att se ifall alla gått på kan man slänga ut det för att varna folk lite.
Man får ej prata i tele eller lyssna på musik men det görs ganska frekvent ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av schweden2
När tar dom in folk för utbildning som Tunnelbaneförare?
Håll kolla på MTR:s webbplats är mitt råd. Tror de har beställt 20 nya förare som ska påbörja utbildningen medan veolia fortfarande kör så det kanske drjöjer ett atg tills de behöver nya.