Citat:
Ursprungligen postat av lightblue
Hej, själv ska jag kanske bli spårvagnsförare och köra Tvär- eller Nockebybanan om jag kommer vidare i uttagningen. Jag undrar hur det blir med lunchrasten, om man sitter ensam i hytten och käkar sin lunchlåda i en timme eller finns det någon samlingslokal för alla så att man åtminstone träffar sina arbetskamratar någon gång under dagen?
Ciao!
Jag vet inte hur det funkar för spårvagnsförare men det lär finnas rastrum där man kan sitta, en s k "mäss". Finns i GUP och ALV för tunneltågförare i a f och där träffar man sina kollegor.
Citat:
Ursprungligen postat av Zaira
aha, då hänger jag med
en ny fråga; hur ofta händer det att ni kör på folk ?
Får ofta denna fråga och den förbryllar mig varje gång, för mig är det inte konstigare att någon dör i tågtrafiken som om att det dör någon i biltrafiken.
På gröna linjen 2007 så hade vi 7 st personer som dog.
Citat:
Ursprungligen postat av Woodstock
Tack för svaren!
Låter läbbigt med T-centralen översvämmad! Man har alltså haft det senariot med i beräkningarna vid byggandet, coolt.
4.
http://www.sparvagssallskapet.se/forum/viewtopic.php?t=16663&highlight=&sid=ea7a9f3540622 5b50e42849b2954b5be cirkulärtunneln mellan tcen-östmt.
5 Det låter på dig som att nödutgångarna är onödiga?
6 Nej jag har ej sett filmen Daylight hurså varför undrar du?
Vet du om man förberett för drivning av tunnel till Sickla vid Station Kungsträdgården precis som i fallet Odenplan, där man förberett för en ev sträcka till Karolinska Sjukhuset
Mvh
W
4. Jaha, en sådan. De är ovanliga i Stockholm och jag skulle väl anta att den som är med på bild där är på prov. Det står lite på forumet om att de är torra och saknar makadam men vissa uttrycker att det finns en risk för utrymningssvårigheter i sådana tunnlar.
Jag kan meddela att jag faktiskt gått just den där tunneln och att han som tagit bilden är en förare som jag känner.
5. Nej, men de används sällan och därmed är jag inte särskilt insatt i vart de är eller hur de fungerar.
6. Där blir människor instängda i en biltunnel och har då en massa krångliga vägar ut via diverse halvraserade nödutgångar och servicetunnlar.
Angående drivning av tunnel vet jag inget om.
Citat:
Ursprungligen postat av Zaira
de tågen med kameraövervakning inuti vagnarna, har de "skyltar" som säger att det finns kameror i vagnen ? och finns det vagnar som har "skyltar" men som egentligen inte har kameror ?
Alla tåg med skyltar om kameror har kameror i sig, vi snackar inte tomma fartkameralådor här utan fastmonterade kameror som alltid spelar in - inuti tågen.