Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Riktigt rolig tråd det här!!
1. Vika möjligheter att avancera i ditt yrke har du, om man bortser från att köra "bättre" linjer. T.ex. kan man bli trafikledare eller något annat?
2. Du pratade om "mentala markeringar" då du vet när du ska bromsa etc. Det måste ju finnas nån slags skyltar där nere också, annars är det ju som ett lotteri med nya chaufförer och deras markeringar.
3. Är det ett kul jobb? Hur känns det att vakna på morgonen och veta at du ska köra runt på massa otacksamma och gnällinga stressade stockholmare?
1. Ja det finns möjligheter att avancera, nästan alla mindre chefer har varit vanliga förare minst en gång i sitt liv.
Man kan antingen bli Personalledare och sitta på vad som kallas TX, där svarar man på frågor och hjälper förarna med semestrar, tjänster, ledighet m m.
Eller så kan man bli Trafikbefäl och får köra runt i en radiobil och hjälpa till vid olyckor eller om något tåg pajjar, efter något år som trafikbefäl kan man ta sig upp till TLC vilket är ledningscentralen.
2. Nya förare lär sig under utbildningen vart det är bra ställen att bromsa m m, man har ju handledare under hela utbildningen som kan tips och lära ut bra ställen, de som utbildar sig brukar köra ganska restriktivt också.
Några skyltar förutom temporära hastighetsbegränsningar och annat som är av den naturen finns inte för oss förare.
3. Nej det är inte ett kul jobb men det är ett jobb jag är glad över att jag har.
Citat:
Ursprungligen postat av Krackshot
Men om jag t.ex. skulle trycka upp en t-shirt som det står "Vart är du Carradine!?" på, och åka Gröna Linjen hela dagarna i två veckor, skulle inte du röja din identitet då?

Nej jag tror faktiskt inte det, jag är mån om min anonymitet.
Däremot hade det varit kul med folk som gått runt i sådana t-shirts.
Citat:
Ursprungligen postat av cavediver
Gjorde ett litet arbete på gymnasiet om dom nya tunnelbanetågen. Observera att detta var nåt år innan dom gjorde intåg så mycket kan ha hänt.
Jag bjussar på den!
http://trimix.terminal.se/vagn2k.pdf
Tack! Ska läsas igenom....shit 33 sidor!!