Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-23, 17:45
  #1
Medlem
Någon som har fått igång Tiger på vanlig PC?
Ska tydligen funka ganska felfritt, har läst diverse guider de flesta skiljer sig från varandra, och det är svårt att veta vilken image man ska tanka.....någon som har lyckats här på FB?

Det borde HELT perfekt.. OS X Leopard på en icke-mac dator....HELT PERFEKT och ekonomiskt.
Citera
2007-06-23, 18:34
  #2
Medlem
boo!s avatar
Ja, det funkar. Sök på "JAS" bland program på TPB..
Citera
2007-06-23, 19:10
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boo!
Ja, det funkar. Sök på "JAS" bland program på TPB..
In i seeda för fan
Aja tankar... är det bara att bränna som avbild (har ingen Dl-brännare)
och boota om?
Eller krävs det trixandet?
Citera
2007-06-24, 12:49
  #4
Medlem
tarzzans avatar
Ndiswrapper i mac?

Jag lyckades installera det får nåt halvår sedan men fick alldrig igång mitt trådlösa nätverkskort, jag har ett DWL-G650+ av D-link men nu i efterhand har jag tänkt på ifall det inte skulle gå att porta Ndiswrapper i mac och installera mina windows drivrutiner igenom Ndiswrapper.
Någon som försökt?
Citera
2007-06-24, 13:31
  #5
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Det kanske vore på tiden att ficka någon Klistrad tråd med lite länkar angående Hackintosh eftersom att folk inte verkar villiga att söka igenom forumet efter de säkert tio trådarna som redan finns. Eller det räcker ju med en stor fet länk till OSX86 Projects Wiki.
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page
Citera
2007-06-24, 13:36
  #6
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarzzan
Jag lyckades installera det får nåt halvår sedan men fick alldrig igång mitt trådlösa nätverkskort, jag har ett DWL-G650+ av D-link men nu i efterhand har jag tänkt på ifall det inte skulle gå att porta Ndiswrapper i mac och installera mina windows drivrutiner igenom Ndiswrapper.
Någon som försökt?

Lade in OSX på en Thinkpad T60 i vintras. Det funkade ganska bra, men lite problem med trådlöst och att optimera grafik. För att kunna utnyttja grafikkortet optimalt och sånt krävdes dock en del slöjdande i .kext-filer och att köra nått program som hindrade Mouse Tearing.

Killen som hade burken lade till slut in Linux istället och har nu köpt en MacBook. Får själv en T60 från mitt jobb om några dagar och jag tänker köra Linux på den istället. Det var kul att pilla med OSX, men helt bra blev det aldrig tyvärr.
Citera
2007-06-25, 01:00
  #7
Medlem
ceziums avatar
Släpptes nyligen en release med osx 10.4.9 som är rätt trevlig(uphuck v1.3). Sitter i osx på en pc nu... Kan dock va lite meck att få rätt på installationen men när det väl fungerar som det ska är det tokigt trevligt.

Leopard på pc har jag dock aldrig testat.
Citera
2007-06-25, 23:12
  #8
Medlem
Har en perfekt 10.4.9 installation på min P4 3.2 2GB minne samt GF6800. Problemet är när större uppdateringar kommer att man får krångla en del.
Att installera 10.4.8 och combouppdatera till senaste patchade 10.4.9 såg inte jag som en enkel grej direkt.
Har kört min i några månader nu och är helnöjd med Os X så nöjd att jag beställde faktiskt en Mac Pro 2x2.66 med 3GB minne för närmare 30k. Tyckte inte 3.2 räckte till för det jag gör med datorn.
Sen är Mac alltid en Mac, orginalet är bäst och snyggast.
Kommer att ta båda mina windows maskiner ur drift när den anländer under veckan, känns som jag inte behöver dom längre.
Citera
2007-06-26, 02:07
  #9
Medlem
ceziums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glokker
Har en perfekt 10.4.9 installation på min P4 3.2 2GB minne samt GF6800. Problemet är när större uppdateringar kommer att man får krångla en del.
Att installera 10.4.8 och combouppdatera till senaste patchade 10.4.9 såg inte jag som en enkel grej direkt.
Har kört min i några månader nu och är helnöjd med Os X så nöjd att jag beställde faktiskt en Mac Pro 2x2.66 med 3GB minne för närmare 30k. Tyckte inte 3.2 räckte till för det jag gör med datorn.
Sen är Mac alltid en Mac, orginalet är bäst och snyggast.
Kommer att ta båda mina windows maskiner ur drift när den anländer under veckan, känns som jag inte behöver dom längre.

Känner du för att ge bort dom kan du dra ett pm till mig direkt, behövs ingen tråd i resycle your stuff... Jag tar rubbet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback