Flashback bygger pepparkakshus!
2007-06-23, 03:04
Medlem
Bubbazzzs avatar
Tjena,

Jag har en W610i som jag försöker ansluta till min dator utan framgång...

Bakgrund: Jag har en dator med Windows XP och ett Logitech diNovo Media Desktop Laser (Bluetooth). Jag har nyligen formaterat min dator. Efter formateringen fungerar tangentbordet och musen precis som vanlig.

Jag har precis köpt en SonyEricsson W610i som jag försöker ansluta till datorn via bluetooth, men det går inte. Jag har inte ens någon ikon för "Bluetooth-anslutningar" i kontrollpanelen. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har försökt installera Logitech-programmet igen men det hjälper inte..

Tips?
Citera
2007-06-23, 04:29
Medlem
Ondkvists avatar
Kontrollpanelen ->Bluetooth-enheter -> Lägg till.

Kan även vara en fördel att bocka för rutan "Visa Bluetooth-ikonen i Meddelandefältet" Under Alternativ-fliken där.
Citera
2007-06-23, 12:56
Medlem
Bubbazzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
Kontrollpanelen ->Bluetooth-enheter -> Lägg till.

Kan även vara en fördel att bocka för rutan "Visa Bluetooth-ikonen i Meddelandefältet" Under Alternativ-fliken där.

Jo, jag vet. Problemet är bara att jag inte har någoon sådan ikon i kontrollpanelen. Det verkar liksom som att Bluetooth-stöd inte är installerat... Men tangentbordet fungerar.. Skumt..
Citera
2008-04-19, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbazzz
Jo, jag vet. Problemet är bara att jag inte har någoon sådan ikon i kontrollpanelen. Det verkar liksom som att Bluetooth-stöd inte är installerat... Men tangentbordet fungerar.. Skumt..

Jag har samma problem. Det finns inte någon bluetooth-ikon i kontrollpanelen. Datorn är från 2004 med Windows XP. Fungerar inte bluetooth på så gamla datorer? Jag har installerat Nokia PC Suite och ställt in Bluetooth > På och Synlig för alla på telefonen (Nokia 6267). När jag ska ansluta i Nokia PC Suite så kommer det ett felmeddelande "Anslutningstypen kan inte användas. Kontrollera att nödvändig maskinvara, programvara och drivrutiner finns tillgängliga. (Code: OpenMedia).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in