• 4
  • 5
2007-07-08, 21:50
Medlem
billybombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
jag fattar bara inte varför ni tror att alla jävla pizzerior har halal men inte McDonalds eller BK. Ge mig en förklaring till detta så ska jag ge mig.

Många muslimer håller inte strikt på att äta just halalkött. Om du hade muslimska kompisar skulle du nog lägga märke till det.

Så varför ska en pizzeria sälja halalkött när enligt dig 96 av 100 personer inte är muslimer? Som jag sa håller inte alla strikt på halalköttet, men dessa finns...och ju mer invandrartät området din pizzeria ligger i desto större chans att dessa kommer till pizzerian.

Säg att du har en pizzeria i ett invandrartät område, och inte har halalkött...då har du kapat bort 4 av 100 personer i Sverige. Andelen blir extremt mycket högre om man e i ett invandrartätt område. Har man tillgång till halalkött kan altså 100 av 100 personer äta på pizzerian.

Ligger pizzerian på glesbygd nånstans mitt i Sverige kanske det inte spelar ngn roll ifall man har halalkött eller inte...andelen muslimer är nog så låg att man kapar bort 0 av 100 personer.

Det handlar om strategi...vad ger mest inkomst, vad bringar flest kunder, vad ger ett bra rykte osv...

Om du inte är övertygad nu ser jag inte vad som skulle kunna övertyga dig förutom att du konverterar till Islam och sätter dig i muslimernas sits...
Citera
2007-07-09, 09:15
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smyggis
Vad är det för smakskillnad gällande halal eller billig skitskinka från närmsta lågprisland?
Halal är en religiös slaktmetod.
Griskött är orent!
Citera
2007-07-09, 12:16
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smyggis
Vad är det för smakskillnad gällande halal eller billig skitskinka från närmsta lågprisland?
Din lokala pizzabagare är inte dum, han vill tjäna pengar!
Om du inte kan känna smakskillnad så skiter han fullständigt vart skinkan kommer ifrån, stulen eller köpt så kan han kalla den för halal om han vill...
Du som muslim kan känna dig psykiskt trygg och leva vidare i tron att allt alla säger eller det du läser är sanning!
Men för helvete... Halalskinka? Hur står det till med skolväsendet här i landet?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in