2007-07-08, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Varför skulle dom vara det?
Vad tror du är billigast, köpa en stor mängd av en sorts kött eller köpa två mindre mängder av två sorters kött?
Nej dom skiter väl i judar för judar är fan extrem minoritet.

precis. Därför undrar jag hur pizzerior kan sälja halalkött när deras största kundkrets är icke-muslimer.
Citera
2007-07-08, 18:30
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
precis. Därför undrar jag hur pizzerior kan sälja halalkött när deras största kundkrets är icke-muslimer.
Vad är det du inte förstår?

Halalkött kan ätas av både kristna och muslimer.
Alltså två grupper av människor delar på samma parti kött, istället för att man ska behöva köpa icke-halal samt halalkött.
Citera
2007-07-08, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Vad är det du inte förstår?

Halalkött kan ätas av både kristna och muslimer.
Alltså två grupper av människor delar på samma parti kött, istället för att man ska behöva köpa icke-halal samt halalkött.

fine. Då har McDonalds också halal-kött. För det går väl med musslor dit också? För övrigt är bara 4 av 100 svenskar muslimer, så jag tror det nästan bara är halalkött i muslimtäta områden.
Citera
2007-07-08, 18:41
Medlem
Enitys avatar
Citat:
fine. Då har McDonalds också halal-kött. För det går väl med musslor dit också? För övrigt är bara 4 av 100 svenskar muslimer, så jag tror det nästan bara är halalkött i muslimtäta områden.
Du får väl ringa och fråga mcdonalds om dom har halalslaktat kött.
Citera
2007-07-08, 18:46
Bannlyst
Citat:
Du får väl ringa och fråga mcdonalds om dom har halalslaktat kött.

om kebabbarer har det lär Donken och Subway också ha det. Såvida inte muslimer hatar smörgåsar och hamburgare i förpackning
Citera
2007-07-08, 18:50
Medlem
Enitys avatar
Citat:
om kebabbarer har det lär Donken och Subway också ha det. Såvida inte muslimer hatar smörgåsar och hamburgare i förpackning
Varför skulle dom ha det?
Större är inte alltid bättre om du inte visste det.
Förstår inte varför du har hakat upp dig så jävligt på halal
Citera
2007-07-08, 19:03
Bannlyst
Citat:
Varför skulle dom ha det?
Större är inte alltid bättre om du inte visste det.
Förstår inte varför du har hakat upp dig så jävligt på halal

jag fattar bara inte varför ni tror att alla jävla pizzerior har halal men inte McDonalds eller BK. Ge mig en förklaring till detta så ska jag ge mig.
Citera
2007-07-08, 21:21
Medlem
Enitys avatar
Citat:
jag fattar bara inte varför ni tror att alla jävla pizzerior har halal men inte McDonalds eller BK. Ge mig en förklaring till detta så ska jag ge mig.
Jag tror inte att alla pizzerior har det men jävligt många som drivs av muslimer har garanterat det.
Citera
2007-07-08, 21:35
Bannlyst
Citat:
Jag tror inte att alla pizzerior har det men jävligt många som drivs av muslimer har garanterat det.

bara om deras kundkrets kräver det.
Citera
2007-07-08, 21:44
Medlem
Enitys avatar
Citat:
bara om deras kundkrets kräver det.
Varför skulle dom sälja icke halal?
Citera
2007-07-08, 21:48
Medlem
Gris går inte att halalslakta. Finns det någon som helst logik i att en pizzeria skulle bemöda sig om att köpa halalnötkött samtidigt som man tillagar detta i samma ugnar och på samma bänkar som orent griskött?

Halalköttet förlorar sin halalstatus om det tillagas i samma redskap som griskött.

Jag tar förresten tillbaka det där med logik. Det är ju trots allt muslimer vi snackar om.
Citera
2007-07-08, 21:50
Medlem
Smyggiss avatar
Vad är det för smakskillnad gällande halal eller billig skitskinka från närmsta lågprisland?
Din lokala pizzabagare är inte dum, han vill tjäna pengar!
Om du inte kan känna smakskillnad så skiter han fullständigt vart skinkan kommer ifrån, stulen eller köpt så kan han kalla den för halal om han vill...
Du som muslim kan känna dig psykiskt trygg och leva vidare i tron att allt alla säger eller det du läser är sanning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in