• 1
  • 2
2007-06-22, 18:17
Medlem
Shejkens avatar
Sitter här och dricker, dagen till ära, och konversationen om vilken promille halt man dör på har uppståt. Vi kan inte samsas så nu vänder jag mig till er: På vilken procent promille där man?
Citera
2007-06-22, 18:21
Medlem
Grillen89s avatar
För en "vanlig" person är det väl 4 promille men det är ju väldigt olika. Vissa damp människor kan ju få i sig 10 och inte dö men det är ju såklart väldigt ovanligt men jag skulle säga runt 4.
Citera
2007-06-22, 18:24
Medlem
menar du utan tolerans - alltså någon som inte druckit på en vecka?
2,8 promille = utan medvetande, vet jag iaf från sjukan då jag själv låg där hade själv 3,0.

4,0 är rätt stor risk för död vet jag.
Citera
2007-06-22, 18:28
Medlem
kultingens avatar
Tryggt att läsa nu när man ska ut och göra sin hjärna en björntjänst

Kommer ihåg en lastbilschaffis i Norge som blev tagen med 7.2 promille
Citera
2007-06-22, 19:48
Medlem
Qjts avatar
Seriöst, efter att ha varit medlem på FB sen agusti 2005 och ställer en sådan fråga så vet jag inte vad du tänker på. Jag hoppas du har förtärt väldigt mycket etanol.

Självklart är det väldigt inviduellt, det går inte säga "en vanlig person" i denna frågan. Det finns för många situationer för att säga "jag dör vid X promille." Vikt, matintag, vattenmägd, medicnering, ja det finns otroligt stor mängd med saker som spelar in här. Tyvärr men du har precis gjort en epic fail.

VI TAR INGAORDER FRÅN NÅGON!
Citera
2007-06-22, 20:44
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kultingen

Kommer ihåg en lastbilschaffis i Norge som blev tagen med 7.2 promille

Det stod väl t om i tidningen om det där? Mitt gamla jobb hade artikeln uppe på väggen.
Citera
2007-06-22, 20:47
Medlem
Chigarans avatar
Läste i en folder på jobbet (Systembolaget) igår, där stod det att vid fyra promille så brukar en vanlig människa bli medvetslös, i vissa fall koma och ibland t.o.m. dö.

Men det är som sagt väldigt individuellt. Jag själv har varit uppe på runt 4,2 promille efter en riktig kanonfest och jag hamnade varken i koma eller dog, blev inte medvetslös heller.

Men ja, 4 promille är inte att rekommendera iaf.
Citera
2007-06-22, 20:49
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chigaran
Läste i en folder på jobbet (Systembolaget) igår, där stod det att vid fyra promille så brukar en vanlig människa bli medvetslös, i vissa fall koma och ibland t.o.m. dö.

Men det är som sagt väldigt individuellt. Jag själv har varit uppe på runt 4,2 promille efter en riktig kanonfest och jag hamnade varken i koma eller dog, blev inte medvetslös heller.

Men ja, 4 promille är inte att rekommendera iaf.

Som Lemmy sagt: "För att bli bakis måste man sluta dricka!"
Citera
2007-06-22, 20:54
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Har hört via en kompis bror att de hade tagit en polsk lastbilschaffis med ungefär 12 i promille. Om det är en urban legend vet jag inte, men om det är möjligt lär han vara inbiten alkoholist och varit full i flera månader i sträck.
Citera
2007-06-22, 21:27
Moderator
tobess avatar
Alkohol -> Medicin & Hälsa

/Mod
Citera
2007-06-23, 00:02
Medlem
Har jobbat en del på psykintensiv och där har vi haft inne missbrukare som har blåst 6,5 promille och kunnat stå på benen, så det är nog väldigt individuellt.
Citera
2007-06-23, 00:06
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shejken
Sitter här och dricker, dagen till ära, och konversationen om vilken promille halt man dör på har uppståt. Vi kan inte samsas så nu vänder jag mig till er: På vilken procent promille där man?

Det är ju helt individuellt beroende på kön, kroppsvikt, tolerans osv. Vissa dör vid 3 promille och vissa dör vid 10. Snitten ligger runt 3,5-4 promille ungefär.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in