2007-06-22, 15:24
Medlem
slrslrs avatar
Jag har ju en snn sladd med rd och vit nde som e kopplad till frstrkaren och frstrkaren e kopplad till tv feta hgtalare. Nr min hgtalarsladd r kopplad till macbooken och spelar musik s r ljudet helt perfekt, men s fort jag pausar musiken s brjar det brusa i hgtalarna.

Jag har kollat alla sladdar i hgtalarna och frstrkarna och allt verkar se bra ut ass fr ljudet e felfritt nr musiken e igng. Jag testade ven att koppla in hgtalarsladden i min ipod video och ljudet funkar felfritt dr ocks, ven nr jag har pausat musiken s fr jag inget brus i hgtalarna (nr den e inkopplad i ipoden d).

Vad e felet typ? E de s att macbook pro's hgtalaringng e lite B eller vad?
Citera
2007-06-24, 19:57
Medlem
slrslrs avatar
is there anybody out theeeere? :P
Citera
2007-06-24, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
is there anybody out theeeere? :P

ligger det ngra sladdar ver varandra ? fr d kan det vara det som r felet.
Citera
2007-06-24, 21:06
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazER__
ligger det ngra sladdar ver varandra ? fr d kan det vara det som r felet.

testade o separera sladdarna men det hjlpte inte.

det sjuka e att nr jag spelar musik s frsvinner bruset. Sen nr jag pausar musiken s e bruset helt borta, efter 1 minut s kommer det tillbaka. Sen kan jag starta musiken igen och bruset e borta, men senare nr jag har pausat musiken igen s kommer bruset tillbaka efter 30-60sek... Mycket konstigt
Citera
2007-06-28, 00:12
Medlem
yeahss avatar
skaffa en bra avskrmad kabel mellan datorns ljudkort och frstrkaren, samt testa att kra datorn och frstrkaren i samma eluttag/dosa. detta kan eliminera jordningsproblem.

maxad volym p datorn och lgra p recivern. i vrsta fall kan du kpa ett avstrningsfilter. lnk hr.

http://www.kjell.com/?item=39607&path=

sk ocks p mantelstrmfilter.

om du har tv inkopplad till reciven s dra ut antensladden.

peace
Citera
2007-06-28, 00:27
Medlem
Jag har ett liknande problem med min Macbook och mina JLT hgtalare, jag TROR det beror p att datorn p ngot frstter 3,5mm uttaget i "vila". (?)
Det knpper till innan ljud brjar spelas (hgtalarna fr strm?) och efter att musik/ljud slutat spelas (hgtalarna slutar f strm?).

Har skt lite men itne hittat ngot heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in