2007-06-22, 15:24
Medlem
slrslrs avatar
Jag har ju en sånn sladd med röd och vit ände som e kopplad till förstärkaren och förstärkaren e kopplad till två feta högtalare. När min högtalarsladd är kopplad till macbooken och spelar musik så är ljudet helt perfekt, men så fort jag pausar musiken så börjar det brusa i högtalarna.

Jag har kollat alla sladdar i högtalarna och förstärkarna och allt verkar se bra ut asså för ljudet e felfritt när musiken e igång. Jag testade även att koppla in högtalarsladden i min ipod video och ljudet funkar felfritt där också, även när jag har pausat musiken så får jag inget brus i högtalarna (när den e inkopplad i ipoden då).

Vad e felet typ? E de så att macbook pro's högtalaringång e lite B eller vadå?
Citera
2007-06-24, 19:57
Medlem
slrslrs avatar
is there anybody out theeeere? :P
Citera
2007-06-24, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
is there anybody out theeeere? :P

ligger det några sladdar över varandra ? för då kan det vara det som är felet.
Citera
2007-06-24, 21:06
Medlem
slrslrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazER__
ligger det några sladdar över varandra ? för då kan det vara det som är felet.

testade o separera sladdarna men det hjälpte inte.

det sjuka e att när jag spelar musik så försvinner bruset. Sen när jag pausar musiken så e bruset helt borta, efter 1 minut så kommer det tillbaka. Sen kan jag starta musiken igen och bruset e borta, men senare när jag har pausat musiken igen så kommer bruset tillbaka efter 30-60sek... Mycket konstigt
Citera
2007-06-28, 00:12
Medlem
yeah´ss avatar
skaffa en bra avskärmad kabel mellan datorns ljudkort och förstärkaren, samt testa att köra datorn och förstärkaren i samma eluttag/dosa. detta kan eliminera jordningsproblem.

maxad volym på datorn och lägra på recivern. i värsta fall kan du köpa ett avstörningsfilter. länk här.

http://www.kjell.com/?item=39607&path=

sök också på mantelströmfilter.

om du har tv inkopplad till reciven så dra ut antensladden.

peace
Citera
2007-06-28, 00:27
Medlem
Jag har ett liknande problem med min Macbook och mina JLT högtalare, jag TROR det beror på att datorn på något försätter 3,5mm uttaget i "vila". (?)
Det knäpper till innan ljud börjar spelas (högtalarna för ström?) och efter att musik/ljud slutat spelas (högtalarna slutar få ström?).

Har sökt lite men itne hittat något heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in