2007-06-21, 21:10
Bannlyst
Smakar gammal vitlök lixom metalliskt, eller är det nåt annat fel på min vitlök?
Citera
2007-06-21, 21:16
Medlem
Capones avatar
Har inte svaret på din fråga, men man brukar väl känna ganska tydligt på konsistensen när en vitlök blir dålig...
Citera
2007-06-21, 21:16
Medlem
SpaceCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gäddan
Smakar gammal vitlök lixom metalliskt, eller är det nåt annat fel på min vitlök?
Man kan få metallsmak i munnen om man äter Antabus

Just läst på Internet, bara sådär - blanda inte in mig
Citera
2007-06-21, 21:17
Medlem
Boobie Gibsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gäddan

Jag skulle snarare säga att gammal vitlök är åt det bittra hållet.
Citera
2007-06-22, 02:47
Medlem
snapcases avatar
Gammal vitlök smakar beskt. Man kan få en underlig metallisk smak om man använder en dålig vitlökspress. Dom mörkgråa i nån sorts lättmetall är INTE att rekomendera. Köp en rostfri eller ännu hellre kör den rustika stilen och hacka med kniv.
Citera
2007-06-22, 11:32
Medlem
Boobie Gibsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Gammal vitlök smakar beskt. Man kan få en underlig metallisk smak om man använder en dålig vitlökspress. Dom mörkgråa i nån sorts lättmetall är INTE att rekomendera. Köp en rostfri eller ännu hellre kör den rustika stilen och hacka med kniv.

Vitlökspressar är det sämsta som har hänt matlagning. Att förstöra något så fint med en press är för mig oförståeligt.

Ett annat vettigt sätt att lösa det på är att tjacka en japansk hajskinnsriv till vitlöken. Den blir perfekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in