2007-06-21, 19:29
Bannlyst
Hallå.
Jag har märkt samma sak som när ja inte hade formaterat datorn för 4 timmar sen som nu, efter formateringen, 4 timmar senare.

Varje gång Windows Update försöker göra uppdateringar, så krashar min dator,
de enda sättet ja kan få datan att rulla på är att ta bort Automatic Updates från dom tjänster som kör's för när wuauclt (Windows Update's process)
börjar så krashar datorn, så var det både innan formateringen och efteråt.

Väldigt tacksam för svar, och svar som leder till att problemet blir löst blir belönad med ett Steam konto innehållandes Counter-Strike Source, Counter-Strike 1.6, Day of Defeat Source.
Citera
2007-06-21, 19:37
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macrone
Väldigt tacksam för svar, och svar som leder till att problemet blir löst

Jag skulle tro att det är ett hårdvaruproblem. Har du använt en systemåterställningsskiva avsedd för en viss datormodell, men bytt t.ex. moderkort så kan man sådana här konstiga problem. Även om man installerat fel drivrutiner för chipssetet, IDE-kontrollern etc ger den här typen av svårutpekade fel.
Citera
2007-06-21, 19:49
Bannlyst
Det har jag inte gjort, ingenting är utbytt eller whatsoever.
Citera
2007-06-21, 21:21
Medlem
927s avatar
visas inga felmeddelanden?
Citera
2007-06-22, 02:21
Bannlyst
Nej det kommer inget 'felmeddelande', datorn bara krashar.
Citera
2007-06-22, 10:02
Bannlyst
Några drivrutiner som strular, uppdatera alla viktiga INNAN du kör update.
Citera
2007-06-22, 11:04
Medlem
927s avatar
du skriver inte vilket windows du kör men är det xp så undrar jag om du lagt in sp2 innan du går till updaten.
det är väl ingen chans att du använder ett engelskt xp?

jag tycker det var ett misstag att formatera för nu kanske du saknar 100 uppdateringar, innan kanske det va fem och det går att hämta dessa manuellt från ms tex den 15:e varje månad.
Citera
2007-06-22, 17:06
Bannlyst
Ja men det ska ju endå gå att lösas eller hur? Och sure ja kanske saknar 100 updates so what, fortfarande problemet som ska lösas.
Citera
2007-06-22, 17:11
Moderator
Falukropps avatar
Har du testat att köra via windows update-websidan istället?
Stäng av automatiska uppdateringar och testa den vägen. Det borde uppdatera windowsupdate-motorn också. Med lite flyt är det den som ställer till problemen för dig, så det funkar efter du fått den uppdaterad.

http://windowsupdate.microsoft.com

Men håller med om att det är en god ide att dunka på SP2 innan man börjar köra ner uppdateringarna en och en. Sparar mycket tid, och eventuellt besvär också.
Dock blir det exakt samma sak i slutändan vilken ordning du än lägger på grejerna i.
Citera
2007-06-22, 17:52
Medlem
project_xs avatar
Är din internet-anslutning okej? Jag vet jag hade en dator en gång, och den kraschade varje gång den skulle uppdatera via windows update (precis som din dator). Felet visade sig ligga i internet-anslutningen..
Citera
2007-06-23, 17:21
Bannlyst
Funkar Inte
Citera
2007-06-23, 21:23
Bannlyst
Problemet är löst, laddade hem dom från microsofts hemsida manuellt istället, tog 3 timmar men endå, tack endå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in