2007-06-21, 15:02
Medlem
Hejsan!
Nu är det så att min stationära dator har börjat skumma sig.
Den fungerar bra att starta upp och logga in men sedan tar det ungefär en halvminut innan datorn låser sig, markören går dock att röra på men den blir ett timglas och det går ej att klicka på något.
Datorn låser sig oavsett vad jag gör under dessa sekunder den fungerar, alltså oavsett om jag går in på internet och börjar surfa eller om jag bara låter den stå helt stilla och inte röra nått.
Problemet uppstog bara en morgon och alltså inte efter en felaktig avstängning eller skum surfande.
Jag använder xp och dator är itne klockad eller pillad på.
tack på förhand!
MVH Fishboneswe
Citera
2007-06-21, 15:47
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishboneswe
Hejsan!
Nu är det så att min stationära dator har börjat skumma sig.
Den fungerar bra att starta upp och logga in men sedan tar det ungefär en halvminut innan datorn låser sig, markören går dock att röra på men den blir ett timglas och det går ej att klicka på något.
Datorn låser sig oavsett vad jag gör under dessa sekunder den fungerar, alltså oavsett om jag går in på internet och börjar surfa eller om jag bara låter den stå helt stilla och inte röra nått.
Problemet uppstog bara en morgon och alltså inte efter en felaktig avstängning eller skum surfande.
Jag använder xp och dator är itne klockad eller pillad på.
tack på förhand!
MVH Fishboneswe

Om du kan; så ta ur hdd:n sätt den i en annan dator (med antivirus helst) och kopiera över allt du vill spara. Sen i med en windows skiva och formatera+ominstallation!
Citera
2007-06-21, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av project_x
Om du kan; så ta ur hdd:n sätt den i en annan dator (med antivirus helst) och kopiera över allt du vill spara. Sen i med en windows skiva och formatera+ominstallation!
okej, men det finns inte något annat sätt att lösa problemet än att formatera?
Citera
2007-06-21, 18:17
Bannlyst
Kan va en miljon olika saker som strular, starta XP i felsäkert läge utan nätverk. Kolla loggarna i eventviewer etc.
Vill du inte ominstallera får du bota på en bra boot-cd med lite verktyg och felsöka, kolla virus etc.
Citera
2007-06-21, 18:37
Medlem
Peanutss avatar
Alternativt lamna in den och betala vad det kostar for dem att leta runt. Kan bli dyrt.
Citera
2007-06-21, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hi2jac
Kan va en miljon olika saker som strular, starta XP i felsäkert läge utan nätverk. Kolla loggarna i eventviewer etc.
Vill du inte ominstallera får du bota på en bra boot-cd med lite verktyg och felsöka, kolla virus etc.
tack
jag loggade in i felsäkert läge och då funkade den utan att låsa sig. jag kollade i eventlogger och märkte att den sista händelsen innan datorn låste sig var samtliga gånger följande.
Citat:
Den lokala säkerhetskontrollen (LSA) har läst in en betrodd inloggnigsprocess. Den här betrodda inloggningsprocessen kommer att användas för att skicka inloggningsförsök.
inloggningsprocessens namn: KsecDD
någon som vet om det har nått och göra med problemet?
//fishboneswe
Citera
2007-06-21, 19:39
Medlem
Megaforces avatar
Gissar främst på bakdörr eller virus. Men även dåliga sektorer på hårddisken kan göra vilken dator som helst skitseg.
Citera
2007-06-22, 09:57
Bannlyst
hijackthis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här