2007-06-20, 12:48
Medlem
Remslems avatar
Jag har Telia 8Mbit och har de två senaste dagarna ett inåt helvete irriterande problem.
Min internetanslutning lägger fullständigt av någon gång i minuten, för att sen fungera finfint i någon minut till osv.

Problemet står sig i webläsare (provat med IE och Firefox), torrentklienter, DC++ och spel. ALLT skiter sig, kort sagt.

Det hela har pågått i ungefär två dagar, och började med att internet inte funkade alls någon natt. Sen har det hållit på som det gör nu.

Har Nod32:at och Ad-Aware:at hela burken utan resultat.

Kan jag ha virus, tro? Eller sölar Telia?
Citera
2007-06-20, 13:44
Medlem
Fina Gubbens avatar
Har du nyligen uppgradeat ditt bredband eller på något sätt ändrat hårdvaran?

Jag hade samma problem när vi bytte från 2 mbit till 8 mbit (Telia så klart), men vi bytte inte ut vårt gammla modem mot det nya som vi fick på köpet, det resulterade i att internetanslutningen la ner i några sekunder varann minut eller så fort bredbandet nådde höga hjöder i ner-/uppladning. Jag provade att byta ut vårt gammla modem mot det nya och det funkade perfekt. Antar att det gamla inte pallade trycket med så många packet och allt som skickades från våra datorer.

Nu vet jag inte om detta hjälper dig, men det borde väl vara ungefär samma sits som du sitter i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in