2007-06-26, 14:26
Medlem
Just amnesty e lite roliga att ha och göra med tycker jag.. har varit med om det massor med gånger när dom kommer fram och vill att man skall bli medlem. Brukar sonika säga precis som jag tycker, att jag inte har samma ideal som dom har. Brukar bli ett jävla liv på dom, speciellt när dom frågar varför jag inte tycker som dom, -Mjo jag är verkligen FÖR dödstraff..

Så drar dom någon snyfthistoria om att man kan skapa rättvisa med att slå tillbaka med samma mynt. Samma där, så säger jag bara att nej jag håller med, men nu är det ju som så att de flesta regeringar inte tillåter tortyr innan dödstraffet..
sedan ber jag dom motivera varför en person som ex sexualmördat ett litet barn skall få leva..
ungefär där brukar dom ge upp.......
Citera
2007-06-26, 19:03
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawwe
Just amnesty e lite roliga att ha och göra med tycker jag.. har varit med om det massor med gånger när dom kommer fram och vill att man skall bli medlem. Brukar sonika säga precis som jag tycker, att jag inte har samma ideal som dom har. Brukar bli ett jävla liv på dom, speciellt när dom frågar varför jag inte tycker som dom, -Mjo jag är verkligen FÖR dödstraff..

Så drar dom någon snyfthistoria om att man kan skapa rättvisa med att slå tillbaka med samma mynt. Samma där, så säger jag bara att nej jag håller med, men nu är det ju som så att de flesta regeringar inte tillåter tortyr innan dödstraffet..
sedan ber jag dom motivera varför en person som ex sexualmördat ett litet barn skall få leva..
ungefär där brukar dom ge upp.......

Du måste ju tycka det är kul att käfta med dom. Enklast, snabbast är att be dom fara åt helvete det funkar alltid och tar bara några sekunder.
Citera
2007-06-26, 19:13
Medlem
Sebaots avatar
försäljare kan vara en pina...

mobilförsöljare ska alltid veta vad man har för abonemang... antingen ger jag dem som svar att det bara är töntar som har mobil (jag har själv ingen) eller fråga dem vad de har för skostorlek, om de svarar så svarar jag. Annars kan man säga att man har samma som de säljer...

När det gäller greenpeace, amnesty, läkare utan gränser osv är problemet att jag i stort delar deras åsikter (pluss att det tenderar vara söta töser) att det är svårt att säga nej. Jag ger nu ett minimibelopp till alla tre (innan hänvisade jag till min taskiga studentekonomi, men de köpte inte alltid det). Nu säger jag bara att jag redan skänker (vilket iofs är sant), men det finns ju inget som hindrar att man drar till med den vita lögnen när de kommer

ibland stöter man på de där som ska sälja något kontokort eller liknande som ska vara så fantastiskt bra att de bara skrattar åt alla ens invändingar, då brukar jag säga att jag har som praxis att aldrig gå med på sådana här avtal från personer ute på stan... funkar ibland.... en idiot vägrade gå med på det, härmade då hans säljstil med att lätt putta på honom och sa att jag inte gillar säljare med den taktiken...
Citera
2007-06-26, 21:08
Medlem
von Vettets avatar
Om man säger man är hörselskadad så släpper de en och låter en gå vidare.

De orkar väl inte stå och prata med en som hör dåligt som får eventuellt fråga om o s v
Min sambo är hörselskadad och när säljare på stan går på oss så säger jag att vi bägge är det...
Citera
2007-06-26, 21:31
Medlem
grens avatar
Jag jobbar på ett företag som ibland syns ute på gatorna, men som tur väl är slipper jag göra sånt jobb själv. Ibland när jag träffar konkurrenter ute på stan och blir haffad av någon, så brukar jag driva lite med dem och få dem att tro att de pitchat mig. Lyssnar noga och ställer naturliga följdfrågor, så att det tar några minuter. Sen berättar jag att jag jobbar för konkurrenten och har bättre erbjudande än så.

Det var en snubbe som försökte sälja mig en tjänst, så jag var schysst direkt och förklarade att jag arbetar för ett konkurrerande bolag. Den jäkeln försökte ändå sälja till mig - helt allvarligt.

Man kanske borde bli lite ärligare och säga

Citat:
Jag tycker gatuförsäljare försämrar stadsmiljön...

Hoppas jag kommer ihåg det nästa gång jag träffar såna tattare.
Citera
2007-06-28, 23:39
Medlem
Kommer det en skön försäljare och snackar lite skit svarar jag gärna. Men slutar dom inte när jag säger att jag är nöjd så blir jag förbannad.
Citera
2007-06-29, 18:09
Medlem
LoTiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weeh
Kommer det en skön försäljare och snackar lite skit svarar jag gärna. Men slutar dom inte när jag säger att jag är nöjd så blir jag förbannad.

Man kan verkligen tycka olika. Själv gillar jag inte när någon snubbe går fram till mig och börja fråga hur jag mår när jag är påväg någonstans. Du kan ju också tänka på att det enda den där killen som snackar skit tänker är "hur övergår jag bäst till mitt erbjudande? hur övergår jag bäst till mitt erbjudande?".
Citera
2007-06-30, 19:00
Medlem
Det VÄRSTA jag råkat ut för var i Gallerian när en man kom fram till mig och ville sälja in ett bantningsmedel (!). Nu är jag lite rundlagd men det kändes ganska personligt...
Citera
2007-07-30, 10:02
Medlem
"Gatan fylls av säljare"

http://www.expressen.se/nyheter/1.77...lls-av-saljare
Citera
2007-07-30, 13:16
Medlem
Prozacbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneOfTheMasses
Håller med! Såna finns det där jag bor också.. Dessutom är det nån kärring som sitter med huckle utanför en matbutik som spelar dragspel och tigger pengar dagarna i ända. Efter ngra veckor såg jag henne två gånger samma dag med massor av klädpåsar i händerna och dessutom en iPod runt halsen. Hon såg fan inte det minsta fattig eller pundig ut. Några dagar senare sitter hon fortf o spelar utanför matbutiken o tigger. Wft lixx?

Haha, du är inte från Linköping möjligen?
Citera
2007-07-30, 13:25
Medlem
Prozacbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Det VÄRSTA jag råkat ut för var i Gallerian när en man kom fram till mig och ville sälja in ett bantningsmedel (!). Nu är jag lite rundlagd men det kändes ganska personligt...

Har också råkat ut för det, men i mitt fall var det så att jag dessutom var duktigt anorektisk vid tillfället så man undrar ju lite hur de tänker....
Citera
2007-08-03, 13:09
Medlem
God el syns mest på stan.

Här är ett inslag på P1 om God el som tar hål på en hel del av deras säljargument...

http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/...ProgramID=2778
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in