2007-06-23, 17:39
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alka
Visst kan vissa vara lite väl påflugna varje dag.
Men som till exempel mobilabonnemansförsäljare, de lever ofta på hotell sju dagar i veckan (Företaget brukar ofta ha en deal med en hotellkjedja) Försäljarna ingår ofta i grupper om två som reser runt i landet och säljer sina abonnemang.
Säljer de inga abonnemang får de inga pengar.
För att kunna klara sig bra på arbetet krävs att man säljer drygt fem enheter om dagen.

Så jag tycker ändå man får ha lite förståelse för dem. Det är deras jobb.
Men visst finns det idioter inom det yrket med.

Så man ska stå ut med att bli trakasserad på offentlig plats bara för att det är synd om försäljarna??
Citera
2007-06-23, 19:22
Medlem
Till Greenpeace, Amnesty, Rädda barnen mfl har jag bara ett svar: "Tack, men jag är redan medlem". Funkar hur bra som helst. Mobilförsäljare totalignorerar jag.
Skulle egentligen vilja trycka till Amnesty-mupparna eftersom Amnesty häromåret bjöd in Castros dotter till en gala, men tror inte jag skulle få till en intressant diskussion med stackarna på gatan.

Det roligaste jag varit med om är nog när ett miffo kom fram och vill ha stöd för rättvisemärkt kaffe. Jag sa till honom att hans flummeri antagligen skulle försämra det för arbetarna i tredje världen och att han borde skämmas för det. Han stod bara och gapade när jag gick iväg.
Citera
2007-06-25, 13:21
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneOfTheMasses
Håller med! Såna finns det där jag bor också.. Dessutom är det nån kärring som sitter med huckle utanför en matbutik som spelar dragspel och tigger pengar dagarna i ända. Efter ngra veckor såg jag henne två gånger samma dag med massor av klädpåsar i händerna och dessutom en iPod runt halsen. Hon såg fan inte det minsta fattig eller pundig ut. Några dagar senare sitter hon fortf o spelar utanför matbutiken o tigger. Wft lixx?

Tja, sitter man på ett hyfsat folktätt ställe, och dessutom ser jävligt eländig ut lär man ju iaf kunna få ihop ett par hundralappar i timman. Skattefritt på kuppen.
Ett par hundralappar i timman är bra mycket mer än de flesta har i bruttolön.
Citera
2007-06-25, 15:04
Medlem
Reflexivitets avatar
Jag har faktiskt köpt en mobil av två mobiltelefonsäljare som kontaktade mig på staden. De lyckades verkligen övertyga mig om att det var en helt otroligt fantastisk produkt och var helt hysteriskt överpositivt trevliga. När företaget (tre) ringde mig för att jag skulle betygsätta säljaren och jag gav högsta betyg så lät de lät de väldigt förvånade.
Citera
2007-06-25, 15:12
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Dom kan inte beteé sig som araber gör som dom här föräljarna. Gå på aggressivt fungerar inte på många svenskar är vad jag tror utan mjuka upp successivt. Vem fan vill ha en jävla påprackare när man skall hem och vila upp sig tex
Citera
2007-06-25, 15:16
Medlem
kultingens avatar
Var någon stackare som laddade ur sig om ämnet i dagens Metro på insändarsidan
Citera
2007-06-25, 17:59
Medlem
Staffords avatar
Har gett en en lavett en gång så han började gråta. Han borde ha bytt jobb nu efter den traumatiska upplevelsen
Citera
2007-06-25, 18:10
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Dom kan inte beteé sig som araber gör som dom här föräljarna. Gå på aggressivt fungerar inte på många svenskar är vad jag tror utan mjuka upp successivt. Vem fan vill ha en jävla påprackare när man skall hem och vila upp sig tex

Om det inte fungerade så skulle dom väl inte hålla på? Det som förvånar är att orgaisationer som Rädda Barnen, Greenpeace och Amnesty håller på så här. Själv känner jag att jag tappar allt förtroende för dom när dom säljer sig på det här oseriösa sättet. Och jag är säkert inte ensam om det.
Citera
2007-06-25, 18:17
Medlem
Insignificunts avatar
Verkligen inte lika irriterande som telefonförsäljare. Telefonförsäljare känner jag mig manad att säga "inte intresserad" till innan jag lägger på, såna där typer bevärdigar jag aldrig en blick såtillvida personen inte har väl tilltagna byst av feminin karaktär.
Citera
2007-06-25, 18:18
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alka
Visst kan vissa vara lite väl påflugna varje dag.
Men som till exempel mobilabonnemansförsäljare, de lever ofta på hotell sju dagar i veckan (Företaget brukar ofta ha en deal med en hotellkjedja) Försäljarna ingår ofta i grupper om två som reser runt i landet och säljer sina abonnemang.
Säljer de inga abonnemang får de inga pengar.
För att kunna klara sig bra på arbetet krävs att man säljer drygt fem enheter om dagen.

Så jag tycker ändå man får ha lite förståelse för dem. Det är deras jobb.
Men visst finns det idioter inom det yrket med.

Jaha ska vi köpa det vi inte behöver för att det är synd om säljarna? Det är en ny variant. Du är eller har varit det förstår jag. MIn morfar berättade att man under stora nödåren mellan krigen köpte skosnören av alla som drog ikring och inte hade jobb. Efter den perioden hade de skosnören i 25 år typ.
Då fanns inte någon arbetslöshetsförsäkring med det finns nu och dessutom finns soss.
Citera
2007-06-25, 18:24
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Verkligen inte lika irriterande som telefonförsäljare. Telefonförsäljare känner jag mig manad att säga "inte intresserad" till innan jag lägger på, såna där typer bevärdigar jag aldrig en blick såtillvida personen inte har väl tilltagna byst av feminin karaktär.

Jag har aldrig en telefonförsäljare i luren, har haft två DN och SVD men sedan jag tog ett abonnemang har det varit lugnt. Skaffa en telefonsvarare de lessnar ganska snabbt att ringa till ett nummer där en röst säger kan inte ta ditt samtal just nu. Dessutom får de (firman) betala för samtalet. Ofta säger dom inget när de hör att det är telefonsvare, men dina polare kan prata in och så är det bara att ringa. Funkar hur fint som helst. Förutsätter givetvis att man inte är så nyfiken på vem det är att man dör av ett missat samtal.
Citera
2007-06-25, 18:29
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Om det inte fungerade så skulle dom väl inte hålla på? Det som förvånar är att orgaisationer som Rädda Barnen, Greenpeace och Amnesty håller på så här. Själv känner jag att jag tappar allt förtroende för dom när dom säljer sig på det här oseriösa sättet. Och jag är säkert inte ensam om det.

Visst blir man undrande över att just hjälporganisationer så desperat tigger pengar, allt mer aggressivt. Dom vill som alla andra ha abonnemang i din plånbok. Stadiga och äkra inkomstkällor för att betala organisationens feta löner etc. Jag kallar dom för tiggeriföretag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in