2007-07-21, 00:09
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Yes, ett MMORPG - dock kommer det släppas efter PC versionen, någon gång i början på 2007.

2008.
Citera
2007-07-21, 00:13
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
2008.

Hehe jo jag menade givetvis 2008.
Citera
2007-07-21, 00:44
Medlem
Ser verkligen fram emot detta spelet. Med tveksam hur det kommer bli med alla siegebattles både ur server- och fps-perspektivet.
Citera
2007-07-21, 01:00
Medlem
kundvagns avatar
Frågan är om det kommer bli klart i tid... Fyra månader till release och inget nytt att visa på E3 känns lite sådär faktiskt.
Citera
2007-07-21, 01:50
Medlem
lukaszs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
Frågan är om det kommer bli klart i tid... Fyra månader till release och inget nytt att visa på E3 känns lite sådär faktiskt.

Blev också besviken, kollade på live sändningen för en vecka sedan. Tydligen visade de ganska mycket men det är inget som vi fick se då det mesta var resarverat för endast inbjudna, E3 var helskumt denna gången.

En annan orsak är att det ska hållas en annan stor tillställning i augusti tror jag och det var där de ska storsatsas. Men spelet är i princip färdigt nu, det var ju egentligen tänkt att släppas för ett år sedan så nog är det mycket tid investerat.
En annan orsak är väl att de inte velat släppa såmycket info än heller, men en sak är säker och det är att de måste börja marknadsföra sig snart för än sålänge har det varit väldigt tyst. Men jag har stora förhoppningar så får vi se tillräckligt i augusti så är jag nöjd.
Citera
2007-07-21, 01:53
Medlem
kundvagns avatar
Jo, vi får hoppas att dom släpper allt man vill se till Augusti. Framförallt är jag jävligt nyfiken på magi-systemet. Ska bli jävligt intressant och se hur det funkar i praktiken. Är personligen lite tveksam mot striddssystemet men svårt att säga nått innan man testat det själv, men spelet har stor potential den saken är klar.
Citera
2007-07-21, 02:00
Medlem
lukaszs avatar
Citat:
Jo, vi får hoppas att dom släpper allt man vill se till Augusti. Framförallt är jag jävligt nyfiken på magi-systemet. Ska bli jävligt intressant och se hur det funkar i praktiken. Är personligen lite tveksam mot striddssystemet men svårt att säga nått innan man testat det själv, men spelet har stor potential den saken är klar.

Ja spellweaving är ju nåt nytt, hoppas det inte blir sjukt overpowered bara, men Conan-lore ska ju vara ganska nedtonad magi så vi får se. Sen är ju själva melee systemet själva poängen att man bara svingar o träffar det som kommer i vägen, och inte klicka på en gubbe o svinga på, men ja det ska bli intressant att se hur det blir.
Kanske melee klasserna med 2-hands vapen blir AE klasserna istället haha

PvP-servrar ska ju också finnas så blir intressant med helt fri pvp, finns ju inga factions som i WoW eller Daoc.
Någon som vet om ni är inställda på pvp eller pve servrar hittils? Vill nog ge mig in på pvp server.
Citera
2007-07-21, 02:06
Medlem
kundvagns avatar
Jo, jag förstår poängen med stridssystemet med jag gillar att targeta och sen spamma knappar. Fast det är nog mest en vanesak.

Blir nog pve-server för mig, passar min spelstil ganska perfekt. Levla i lugn och ro och sen ge sig iväg till borderlands för att sparka lite stjärt!
Citera
2007-07-21, 02:13
Medlem
lukaszs avatar
Citat:
Jo, jag förstår poängen med stridssystemet med jag gillar att targeta och sen spamma knappar. Fast det är nog mest en vanesak.

Blir nog pve-server för mig, passar min spelstil ganska perfekt. Levla i lugn och ro och sen ge sig iväg till borderlands för att sparka lite stjärt!
Hehe jo det är många (jag också) som är knapp-spamm skadade, men just därför blir det skönt med ett nytt sätt att spela på.
Om border-kingdoms blir stora och det är där all action finns så kanske pve server är bäst att ta, men vi får se när det närmar sig launch
Vet fortfarande för lite om BK´s om det blir som nåt frontiers i Daoc dit man kan porta och det är där man bygger sina städer sedan, så att där alltid är mkt folk. För man vill ju ha mer pvp än bara vid själva keep/town attacks. Eller vad säger kundvagnen såhär mitt i natta?
Citera
2007-07-21, 02:51
Medlem
kundvagns avatar
Jo, man vill ju inte bara ha pvp vid själva BK/städer. Det vore lite trist, och visar det sig att så är fallet så blir det garanterat pvp-server. Men men, vi får se. Med lite tur kommer man in i betan nu mot slutet av sommaren och kan bilda sig en lite bättre uppfattning om hur saker ting funkar.
Citera
2007-07-21, 03:58
Medlem
lukaszs avatar
Citat:
Jo, man vill ju inte bara ha pvp vid själva BK/städer. Det vore lite trist, och visar det sig att så är fallet så blir det garanterat pvp-server. Men men, vi får se. Med lite tur kommer man in i betan nu mot slutet av sommaren och kan bilda sig en lite bättre uppfattning om hur saker ting funkar.
Ja man kan ju hoppas Vi bör ju få en öppen beta i 1-2 veckor så man hinner känna på lite gameplay, annars kan man garanterat läsa om det man vill veta.
Citera
2007-07-21, 12:25
Medlem
Som jag fattat kommer combatsystemet påminna lite om det gamla spelet Die by the Sword, vilket ju är väldigt lovande. Men känns som det blir väldigt kännsligt för lagg. AoC kan bli överläset bäst om de har servrar som klarar av trycket och har en motor där det inte krävs super high end datorer för att spela.
Som ni skriver så skulle jag också vilja se mer av magisystemet, än så länge har jag inte sett någon spell alls vad jag kan minnas, finns det någon sådan video ute?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in