Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-19, 19:25
  #1
Medlem
Rymdresenärs avatar
Nån mer än jag som väntar på detta spel?
http://www.ageofconan.com/conan/en/index.html

Beta test av gamereactor
http://www.gamereactor.se/beta/8859/...an+Adventures/

Det utspelar sig alltså i Conan universumet och är ett mmorpg. Det marknadsförs som ett mer moget spel "För vuxna av vuxna" . Det kanske kan bli lite mindre leet snack osv ingame då alltså hoppas jag.

I början i spelet kör man en kort singleplayer kampanj. Man startar som en slav på ett skepp och släpps iland. Då är man en commoner. En kass jävel alltså upp till lvl 5 (finns 80lvls) då väljer man arketyp av 4st olika. Priest, Soldier, Mage eller Rogue. Sen lirar man vidare till lvl 20. Där väljer man sen klass. Beroende på arketypen man valde på lvl5 så har man olika att välja bland. En soldier kan tex gå vidare till en Guardian, Conquerer eller Dark templar.

Det är blandat med pvp och pve och det verkar som de flesta pvp fighterna blir antingen krogfighter på fyllan eller slag mellan guilder. Som en guild ska man förövrigt kunna kontrollera diverse fort och borgar och försvara eller anfalla andras.

Man ska kunna "customize" sin gubbe väldigt mycket för att få en unik karaktär, så det inte blir som i wow att alla kutar runt och ser likadana ut.
Ska dessutom vara riktigt bra grafik.

trailer:http://www.youtube.com/watch?v=4d4NvVlL69I

Jag tycker det här verkar vara minst sagt lovande och jag sitter redan och funderar på vilken gubbe jag ska lira. Får se om min hype håller vid start.

edit-Såg att det fanns en äldre tråd om detta lir, men den var rätt gammal. Mod får väl bedöma denna topics relevans.
Citera
2007-06-19, 19:43
  #2
Medlem
Etchions avatar
Kommer antagligen testa men ser inte direkt fram emot det, taskigt med PVP och astråkiga klasser - Bear Shaman? Lich? ... efter att ha läst igenom alla klasser i spelet sitter jag och funderar, jaha och vad suger minst?

Att spelet skulle vara gjort för vuxna är en underbar grundtanke men jag har svårt att se hur det skulle påverka dom som kommer att köpa spelet, vi kommer nog få se lika många "omg lol" och "gief gold plix" som i wow...
Citera
2007-06-19, 22:47
  #3
Medlem
_killahs avatar
Har första betan hemma, och kört den under ett test. Fortfarande tidigt skede.
Spelet är helt klart lovande fast jag inte gillar sådana här typer av spel.

Funcom var på Dreamhack i förrgår och visade upp spelet lite. Där fuskade de fram lite i spelet och det är helt klart lovande.
Citera
2007-06-20, 04:34
  #4
Medlem
kundvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etchion
Kommer antagligen testa men ser inte direkt fram emot det, taskigt med PVP och astråkiga klasser - Bear Shaman? Lich? ... efter att ha läst igenom alla klasser i spelet sitter jag och funderar, jaha och vad suger minst?

Personligen tycker jag klasserna verkar kul som fan faktiskt. Och taskig pvp? Exakt hur menar du?

Tycker AoC verkar lovande som fan, men däremot är jag lite tveksam till stridssystemet, gillar faktiskt "spamma hotkeys" systemet lite. Om inte annat är man van vid det vid det här laget. Men det kan väl funka antar jag...
Citera
2007-07-20, 14:25
  #5
Avstängd
phears avatar
Läste om det i PCG, kommer nog lira det, har sökt efter 18+ mmorpg-spel
Citera
2007-07-20, 14:26
  #6
Medlem
roaders avatar
Jag kommer utan tvekan lira detta på min 360 när det släpps.
Citera
2007-07-20, 14:26
  #7
Medlem
Jag väntade på det länge och väl, fick inte pröva betan, så jag började med SWG igen.
Citera
2007-07-20, 22:00
  #8
Medlem
Blackwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Jag kommer utan tvekan lira detta på min 360 när det släpps.

Kommer det att släppas som mmorg multiplayer till 360? Coolt!
Citera
2007-07-20, 22:04
  #9
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwolf
Kommer det att släppas som mmorg multiplayer till 360? Coolt!

Yes, ett MMORPG - dock kommer det släppas efter PC versionen, någon gång i början på 2007.
Citera
2007-07-20, 22:09
  #10
Medlem
Blackwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Yes, ett MMORPG - dock kommer det släppas efter PC versionen, någon gång i början på 2007.

Då är det lätt en stor anledning att skaffa sig ett Xbox 360... kanske lättare för sambon att acceptera att jag sitter framför tv:n att spela än datorn

Det är faktiskt en sak som kan säga ganska mycket om Conan föressten, spelet kommer då verkligen inte ha lika mycket avancerade som (Förlåt mig om jag hädar men det e det första jag tänker på nu i drickandets tid) WOW. Exvis 50 olika knappar för 50 skills/magic/misc. Kommer Conan då bli väldigt lättspelat rent kontrollmässigt?
Citera
2007-07-20, 22:18
  #11
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwolf
Då är det lätt en stor anledning att skaffa sig ett Xbox 360... kanske lättare för sambon att acceptera att jag sitter framför tv:n att spela än datorn

Det är faktiskt en sak som kan säga ganska mycket om Conan föressten, spelet kommer då verkligen inte ha lika mycket avancerade som (Förlåt mig om jag hädar men det e det första jag tänker på nu i drickandets tid) WOW. Exvis 50 olika knappar för 50 skills/magic/misc. Kommer Conan då bli väldigt lättspelat rent kontrollmässigt?

Det kommer inte vara lika mycket knappar och skit som i Wow, det är även ett nytt form av stridssytem tror jag.
Citera
2007-07-21, 00:02
  #12
Medlem
Aephirs avatar
jo strids systemet kommer inte vara som i WoW etc, så man behöver inte 200000 olika knappar (1 för varje sak) utan i stället kommer du slå kombinationer så att säga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback