Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Rddat ett par rasade partitioner med Winternals Disk Commander. Borde g att hitta p nt lmpligt fildelningsntverk.
Dock ska man vara frsiktig med den typen av program, det r jvligt risky. Vet man inte vad man hller p med r risken att man gr situationen vrre stor.
Det frsta jag skulle gjort i hans lge r att kra Chkdsk C: /R frn terstllningskonsolen p XP-skivan.
Funkar inte kan man anvnda t ex TestDisk fr att terstlla sina partitioner, men d krvs det som sagt att man har koll p vad man sysslar med.
Har man inte koll kan man anvnda t ex GetData Back som r readonly och spara filerna p en annan disk istllet.
Tips till nsta gng du ska gra nn sndr operation med partitionerna, skit i pqmagic. Det r ren jvla dynga. Vet flera som nukat sina partitioner totalt. Det verkar hlla p och hnga sig och jvlas mest hela tiden.
Har sjlv bara vart med om att det burit sig konstigt t, och liksom semihngt sig, s om man t ex rr p musen tar det 5 min innan muspekaren flyttat sig p skrmen. Men det rcker fr att inte jag ska vilja kra det iaf.
Acronis Disk Manager r vl det jag tycker r mest plitligt. Det jag kr sjlv numera i alla fall.[/quote]
Att det r flest som har rkat illa ut med just Partition Magic beror nog snarast p att det r det mest anvnda verktyget, sjlv kr jag med Gparted LiveCD fr att ndra mina partitioner numera.
Har vl ndrat partitioner med det i alla fall 6 gnger nu, och n s lnge har den inte svikit mig en enda gng
Det bsta av allt r att det till skillnad frn Acronis, PM, och Paragon inte kostar ett rtt re