2007-06-19, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyley
Fick nyss höra att de handlar om att en av de misstänktas mamma var tillsamans med killen som blev mördad. Vet inte om det är sant, men rykterna går här i Runby. Och killarna som har gjort det här är små rassar om de är de jag tror att det är.

Insider info är alltid uppskattat så fortsätt håll oss tätt informerade

Exakt hur gammla är killarna förresten?
Citera
2007-06-19, 21:01
Medlem
swed42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Märsta är inte så tokigt.
Det senaste jag kommer ihåg som hände där var att dom fiskade upp någon i vattnet vid åarna vid Ishallen där.
Men det skiljer sig nog inte så mycket från andra ställen, men jag gillar Märsta och Uppl-Väsby. Iofs bodde jag uppe på Holmvägen ett tag i Väsby, det stället klarar man sig väl kanske utan.
Jag bodde på Holmvägen från 1992-2002 och trivdes utmärkt de första 5-6 åren men sen började det bli rena high chaparall, man fyllde tomma lägenheter med nyanlända invandrarfamiljer där så vi flyttade ner till korpkulla.
Citera
2007-06-19, 21:28
Medlem
Kyleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Insider info är alltid uppskattat så fortsätt håll oss tätt informerade

Exakt hur gammla är killarna förresten?

Hehe.. inte hört något mer än det jag redan sagt..
De är födda runt 90-91 tror jag.
Citera
2007-06-19, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swed42
Jag bodde på Holmvägen från 1992-2002 och trivdes utmärkt de första 5-6 åren men sen började det bli rena high chaparall, man fyllde tomma lägenheter med nyanlända invandrarfamiljer där så vi flyttade ner till korpkulla.

Bor på Holmvägen nu fast i en bostadsrätt. På denna gården är det lugnt folk som bor. Men det brukar vara ett jävla liv från hyreshusen bakom. Och ja, det är invandrarna som väsnas.

Förra veckan fick jag och vice ordförande i föreningen säga till 4st invandrartjejer (13-14 år) som höll till inne på granngården. Dom höll på att skratta högt, ringde på porttelefonerna och kastade in sten på balkonger.
Dom var lätt kaxiga kan jag säga.

Ontopic för alla:
I Runby centrum (om man nu kan kalla det för det) är det väl lite trashigt?
Dvs där vid wokrestaurangen.

Det är väl längre in i Runby som det bor "normalt" folk eller när man drar rakt fram vid Hemköp istället för att svänga upp till höger.

Nån skrev ADHD. Är det nån brorsa till berömda Grönkvist som har varit i farten?
Citera
2007-06-19, 23:08
Medlem
Kyleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Bor på Holmvägen nu fast i en bostadsrätt. På denna gården är det lugnt folk som bor. Men det brukar vara ett jävla liv från hyreshusen bakom. Och ja, det är invandrarna som väsnas.

Förra veckan fick jag och vice ordförande i föreningen säga till 4st invandrartjejer (13-14 år) som höll till inne på granngården. Dom höll på att skratta högt, ringde på porttelefonerna och kastade in sten på balkonger.
Dom var lätt kaxiga kan jag säga.

Ontopic för alla:
I Runby centrum (om man nu kan kalla det för det) är det väl lite trashigt?
Dvs där vid wokrestaurangen.

Det är väl längre in i Runby som det bor "normalt" folk eller när man drar rakt fram vid Hemköp istället för att svänga upp till höger.

Nån skrev ADHD. Är det nån brorsa till berömda Grönkvist som har varit i farten?

Nope, inte änns kopplat till Grönkvist på nått sätt tror jag.
Citera
2007-06-19, 23:13
Medlem
Citat:

Har du hört något om motivbilden då?
Citera
Medlem
e det en viss person som heter Lamp**?
som knivhögg en förra året?
Citera
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Grönkvist är det zigenare det..
Citera
2007-06-19, 23:18
Medlem
Kyleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callemed
e det en viss person som heter Lamp**?
som knivhögg en förra året?

Ja, det var inte han som knivhögg, det var hans polare.
Citera
2007-06-19, 23:27
Medlem
Kyleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Har du hört något om motivbilden då?

Som jag sa så går ryktet om att det var hans morsas pojkvän, vet inte om de är att han är svartsjuk eller något. Har en känsla av att de inte var meningen att döda honom, tror de ville spöa honom enbart..
Citera
2007-06-19, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Grönkvist är det zigenare det..

Brukar vara det. Men denna Grönkvist är stor som ett as och rejält fuckad i huvudet.

Han har tydligen en (eller flera) yngre bror som inte heller är så frisk. En polare blev skuren i armen av denne bror just vid wok-restaurangen uppe vid Runby för 4-5 år sen.
Citera
2007-06-20, 00:42
Medlem
Ladidas avatar
Lite trams och oneliners raderade samt ett misstänkt regelbrott mot regel 1.06.

/Mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in