2007-06-19, 16:13
  #1
Medlem
swed42s avatar
Den blodiga kroppen hittades av en anhörig strax efter lunch.
En dryg timme senare inledde polisen förundersökning om mord.
Fyra pojkar under 20 år har gripits misstänkta för dådet.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1099282,00.html
Citera
2007-06-19, 16:24
  #2
Medlem
Wittgensteins avatar
Verkar minst sagt skumt. Fyra tonåringar, "alla under 20". Greps i närheten av brottsplatsen...
Citera
2007-06-19, 16:26
  #3
Medlem
swed42s avatar
Bilden på aftonbladet.se är tagen uppe vid Runby backar.
http://img151.imageshack.us/img151/420/1polistb8.jpg
Citera
2007-06-19, 16:28
  #4
Medlem
heisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Verkar minst sagt skumt. Fyra tonåringar, "alla under 20". Greps i närheten av brottsplatsen...

"alla under 20" Vilken tur att dom skriver det eftersom det inte framkommer av "tonåringar"..
Citera
2007-06-19, 16:51
  #5
Medlem
DIJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swed42
Bilden på aftonbladet.se är tagen uppe vid Runby backar.
http://img151.imageshack.us/img151/420/1polistb8.jpg

Ser ut som det ja, Bromsbodavägen eller Lövstavägen. Troligen det senare.
Fan, den sidan av järnvägen har ju alltid haft bättre rykte än andra sidan.
Citera
2007-06-19, 16:52
  #6
Medlem
swed42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIJ
Ser ut som det ja, Bromsbodavägen eller Lövstavägen. Troligen det senare.
Fan, den sidan av järnvägen har ju alltid haft bättre rykte än andra sidan.
Fotot är taget från busshållplatsen vid Runby backar
Citera
2007-06-19, 16:53
  #7
Medlem
DIJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swed42
Fotot är taget från busshållplatsen vid Runby backar

Är det precis där bussen vänder och åker ner igen? Isf är det väl "blåa" gården om jag inte minns fel?
Citera
2007-06-19, 16:58
  #8
Medlem
swed42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIJ
Är det precis där bussen vänder och åker ner igen? Isf är det väl "blåa" gården om jag inte minns fel?
Snarare där man kliver på bussen.
Citera
2007-06-19, 17:04
  #9
Medlem
DIJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swed42
Snarare där man kliver på bussen.

Släpper han inte av folk efter inbuktningen där i vägen? För att sedan köra över till andra sidan och ta upp folk där? Kolla "Lövstavägen 56" på hitta.se så ser du inbuktningen där, det är den som är med på bilden. Jag tror det är 56:an som är adressen, men jag kan ha fel. Det var bra många år sen jag åkte den bussen.

Nåväl, lövstavägen hursomhelst.
Citera
2007-06-19, 17:16
  #10
Medlem
swed42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIJ
Släpper han inte av folk efter inbuktningen där i vägen? För att sedan köra över till andra sidan och ta upp folk där? Kolla "Lövstavägen 56" på hitta.se så ser du inbuktningen där, det är den som är med på bilden. Jag tror det är 56:an som är adressen, men jag kan ha fel. Det var bra många år sen jag åkte den bussen.

Nåväl, lövstavägen hursomhelst.
Du har nog rätt.
Citera
2007-06-19, 17:16
  #11
Medlem
Lövstavägen 56...

enligt http://www.wighsnews.se/

Mitt första inlägg, var bara tvungen att skriva

Honnie
Citera
2007-06-19, 17:29
  #12
Medlem
Det är som sagt "blåa gården" uppe i Runby backar, och det är lövstavägen vi snackar om. Är uppvuxen på en av granngårdarna och har alltså sprungit runt på alla de där gårdarna i 15 år...Att Runby har bättre rykte än vissa andra ställen i Väsby må vara sant men det har producerats en hel del galningar per capita även i Runby, vissa väldigt kända. Och under min uppväxt var det inte lugnare i Runby än nån annanstans egentligen. Men folk brukar ju ofta rubricera bra och dåliga områden efter hur många invandrare som bor där, vilket jag tycker är helt fel och missvisande. Tyvärr är man ganska van vid sånt här och trots att det är tragiskt så är jag inte direkt chockad. Väsby har alltid varit ett våldsamt ställe (åtminstone väster om motorvägen...) och senaste åren har det fan varit en hel del mord. I ett av dem blev en god vän av med sin storebror bland annat. Slutsats: Väsby är typ som vilken förort som helst och det går som med världen i allmänhet åt helvete...

Ps. Visste inte att det fanns så många väsbyiter här...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in