2007-06-19, 05:08
Medlem
kaktusagents avatar
Hej! Jag har fått fruktansvärt ont i halsen det senaste dygnet, jag kan knappt svälja min egen saliv och ännu mindre mat. I samband med detta har jag också fått en dov smärta i höger öra. Någon som har en idé om vad det kan vara och vad man kan göra för att det ska göra mindre ont? Mvh Axel
Citera
2007-06-19, 09:03
Medlem
hazard simpsons avatar
Halsböld?

Ta vanlig Jod och blanda med vatten och gurgla ett par gånger. Det är över i kväll.
Citera
2007-06-19, 15:06
Medlem
-HunteR-s avatar
Eftersom du har ont i örat med, så skulle jag gissa på att du har ont någonstans i länken mellan öronen och halsen,, Bihåle Infektion?
Citera
2007-06-25, 11:22
Medlem
dagsedels avatar
Samma skit

Har drabbats av precis samma sak. Kan knappt svälja och har även en smärta i örat, allt på höger sida. Halssmärtan är brutal just nu och behöver liksom trådskaparen rådgivning i hur man botar det här.
Citera
2007-06-25, 11:28
Medlem
Giggis avatar
Koka upp vatten, en tsk socker och en hel pressad citron, en skvätt konjak! Hjälper fint mot halsont.
Citera
2007-06-25, 13:07
Medlem
Chamoniards avatar
Hej,

Sannolikt, 99,9%..., är det väl en vanlig 'halsinflammation' och 'øroninflammation' som sannolikt går øver av sig sjælv vanligtvis utan penicillin.

Men av ditt inlægg får jag lite vibbar. Det finns en del andra åkommor som presenterar sig på det viset du skriver exempelvis 'halsbølden' eller peritonsillær abcess. Potentiellt kan det bli komplicerat om man missar en sådan.

Gå till VC så att dom kan ta en snabb titt ner i halsen på dig før sækerhets skull. Om du hade ringt mig på en telefontiden och beskrivit det du skriver hade jag bett dig komma in.

Annars paracet, ett glas vatten och en liden liden skvætt brænnjack.
Citera
2007-06-25, 23:23
Medlem
mimmas avatar
Jag skulle tippa på halsböld om värken är främst ensidig. Då jag hade det så hade jag smärta från ena halsmandeln upp i ena örat och ut i käkarnas ena sida. Hade tillslut så ont att jag skrek rätt ut (jag gick dock i tre veckor med obehandlad halsfluss som utvecklades till detta). Gå och kolla upp det fort för man kan dö av det, antingen så får man tillslut får svårt att andas eller så läcker bakterierna ut i blodet och man får blodförgiftning. Inte kul kan jag säga
Citera
2007-06-26, 00:31
Medlem
kaktusagents avatar
Jag åkte in till akuten samma kväll, halsfluss sa doktorinnan och ordinerade en tiodagarskur med pencilin. Nu är det fyra dagar kvar tror jag, känns mycket bättre, det ända man stör sig på är att det gör ont i halsen när man gäspar.
Citera
2007-06-26, 15:35
Medlem
dagsedels avatar
Halsfluss

Var inne hos husläkaren igår kväll. Halsfluss, precis som jag befarade. Har börjat med en tiodagars penicillinkur. Känns lite bättre men kan fortfarande inte äta något.
Citera
2007-11-25, 17:33
Medlem
kaktusagents avatar
highfive dagsedel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in