• 1
  • 2
2007-06-19, 19:51
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redbeard
Hmmm... jag ska försöka förklara varför man bör köra cdrskin istället för cdrtools....
Anledningen är att cdrtools inte vill använda adressen till cdbrännaren om den är /dev/hdc... dvs på nyare kärnor där scsi-emuleringen inte funkar som den gjorde förr . För att komma runt detta kan man istället för cdrecord köra cdrskin som är bättre kompatibel och löser diverse olika problem.
cdrecord funkar utmärkt till mina brännare som heter hdc och hdd.
Citera
2009-08-12, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extremesanta
Jag lånar tråden lite här.... Om man vill bränna xbox 360 spel, vad kan man använda för program så man kan ställa in Layer break och såna saker.
Tacksam för svar
bump
Citera
2009-08-12, 10:25
Medlem
Citat:
Jag lånar tråden lite här.... Om man vill bränna xbox 360 spel, vad kan man använda för program så man kan ställa in Layer break och såna saker.
Tacksam för svar

har du inget emot att använda konsolen så fungerar:

growisofs -use-the-force-luke=dao -use-the-force-luke=break:1913760 -dvd-compat -speed=4 -Z /dev/brännare=blabla.iso

Fungerar utmärkt för mig.
Citera
2009-08-12, 11:07
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Tacksam för svar

http://tinyurl.com/nflcqs
Citera
2009-08-13, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
http://tinyurl.com/nflcqs
burn...

tack för hjälpen. ska kolla upp growisofs-kommandot (har sett det på fler ställen) och se vad som händer.
Citera
2009-08-14, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Shamrock
Hej,

håller på att bli tokig här. Hur i hela universum bränner man skivor i ubuntu?

har provat gnomebaker, k3b samt att bara markera en iso-fil och välja bränn. Inget funkar, får inget vettigt felmeddelande händer utan brännaren står och tuggar i 10 timmar under "förbereder bränning"...

Jag kan bara råda dig att kolla loggor och förhoppningsvis hittar du orsaken där till ditt problem.

Sen så tycker jag att det är så roligt när alla Ubuntu-nissar säger att allt är så enkelt jämfört med Windows. Tydligen är det alldeles för enkelt för att förstå hur man bränner CD/DVD
Citera
2009-08-14, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Högerklicka. Öppna med CD/DVD skaparen.

Hahahahahaha
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera