2012-07-31, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Föreståndaren för Auschwitz erkänner i den här intervjun att den hävdade gaskammaren i Auschwitz som visas för allmänheten är en rekonstruktion och att nedsläppshålen i taket för Zyklon B har byggts till efter kriget. Det var innan det ett skyddsrum för luftangrepp som ryssarna efter kriget byggde om för att likna en gaskammare. Han hävdar dock att innan det var ett skyddsrum så var det en gaskammare. Som saknar spår av gas som sagt. Enligt turguiden är dock allt orginal:
http://vimeo.com/17824764?ab

Nu är det för dig tyvärr på detta vis, att förintelsen redan ÄR bevisad, och accepterad som ett historiskt faktum. Så om du har tvivel om förintelsens vara så är det DU som måste kunna lägga fram bevis för att det inte stämmer, att förintelsen inte kan ha skett. Och hittills har du inte lagt fram ett enda bevis alls utan bara kastat fram påståenden som redan sedan länge är avslöjade som felaktiga, falska, lögner.

Alltså är det jag eller andra som ska lägga fram bevis för att förintelsen inte skett, utan du som ska lägga fram bevis för att den inte skett.
Citera
2012-07-31, 17:07
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nu är det för dig tyvärr på detta vis, att förintelsen redan ÄR bevisad, och accepterad som ett historiskt faktum. Så om du har tvivel om förintelsens vara så är det DU som måste kunna lägga fram bevis för att det inte stämmer, att förintelsen inte kan ha skett. Och hittills har du inte lagt fram ett enda bevis alls utan bara kastat fram påståenden som redan sedan länge är avslöjade som felaktiga, falska, lögner.

Alltså är det jag eller andra som ska lägga fram bevis för att förintelsen inte skett, utan du som ska lägga fram bevis för att den inte skett.
Det är förintelsetroende som anklagar tyskarna för folkmord genom gasning så det är på er bevisbördan ligger.

Jag har lagt fram motbevis här som starkt ifrågasätter den gängse historiebeskrivningen. Det enda du gör är att hävda att allt redan är bevisat, att ingen diskussion är nödvändig och att alla som inte håller med dig är dumma i huvudet.
Senast redigerad av SummaSummarum 2012-07-31 kl. 17:09.
Citera
2012-07-31, 17:21
Medlem
Citat:
Det är förintelsetroende som anklagar tyskarna för folkmord genom gasning så det är på er bevisbördan ligger.

Jag har lagt fram motbevis här som starkt ifrågasätter den gängse historiebeskrivningen. Det enda du gör är att hävda att allt redan är bevisat, att ingen diskussion är nödvändig och att alla som inte håller med dig är dumma i huvudet.

Det är fortfarande så att förintelsen är bevisad grundligt på flera olika sätt, och är en vedertagen historisk händelse.

Det är alltså de som menar att detta är felaktigt som har bevisbördan, alltså du.

Vi har ska inte behöva bevisa ännu en gång vad som redan är bevisat.

Du har hittills bara påstått saker som redan är bevisade som felaktigheter eller rena lögner. Du har alltså inte alls lagt fram några bevis utan bara påståenden, som du dessutom inte har kontrollerat sanningshalten på.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2012-07-31 kl. 17:23.
Citera
2012-07-31, 17:33
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Det är fortfarande så att förintelsen är bevisad grundligt på flera olika sätt, och är en vedertagen historisk händelse.

Det är alltså de som menar att detta är felaktigt som har bevisbördan, alltså du.

Vi har ska inte behöva bevisa ännu en gång vad som redan är bevisat.

Du har hittills bara påstått saker som redan är bevisade som felaktigheter eller rena lögner. Du har alltså inte alls lagt fram några bevis utan bara påståenden, som du dessutom inte har kontrollerat sanningshalten på.
Haha detta börjar bli komiskt. Att du upprepar hur otroligt bevisat och vedertaget saker är gör det inte mera så. Vad jag förstått så finns endast vittnesmål från "överlevare" om gaskammare men få om några konkreta bevis. Vittnesmål som ofta visat sig vara av högst tveksam karaktär och ofta innehållit historier om judetvål, lampskärmar av judehud och liknande saker som man sedemera kunnat avfärda som skräckhistorier. Den ena sidan av konflikten fick skriva in sin demoniseringspropaganda i historieböckerna och de hävdade gasningarna är enligt mig en del av den propagandan.

Med tanke på hur judarna har kapitaliserat på den här historien så förväntar jag mig inte att de skall släppa taget om myten i första taget dock. Det skulle bli deras fall.
Senast redigerad av SummaSummarum 2012-07-31 kl. 17:38.
Citera
2012-07-31, 18:24
Medlem
Citat:
Haha detta börjar bli komiskt. Att du upprepar hur otroligt bevisat och vedertaget saker är gör det inte mera så. Vad jag förstått så finns endast vittnesmål från "överlevare" om gaskammare men få om några konkreta bevis. Vittnesmål som ofta visat sig vara av högst tveksam karaktär och ofta innehållit historier om judetvål, lampskärmar av judehud och liknande saker som man sedemera kunnat avfärda som skräckhistorier. Den ena sidan av konflikten fick skriva in sin demoniseringspropaganda i historieböckerna och de hävdade gasningarna är enligt mig en del av den propagandan.

Med tanke på hur judarna har kapitaliserat på den här historien så förväntar jag mig inte att de skall släppa taget om myten i första taget dock. Det skulle bli deras fall.

Jag förstår att det är bekvämt att bara vifta bort allt som du inte vill erkänna, att bara förneka de fakta som finns och som ligger till grund för att förintelsen är ett bekräftat historiskt faktum. Men verkligheten kan du inte förändra med dina fantasier och ditt förnekande av välkända och bevisade fakta.

Förintelsen är en av de mest väldokumenterade och grundligt bevisade händelserna i modern krigstid.

Jag noterar att du valde att inte svara på frågan förra gången, så jag gebit en chans igen. Hur har du kontrollerat att det du påstår verkligen är sant, hur har du kontrollerat att det inte är desinformation? Hur har du kontrollerat den vedertagna förklaringen om förintelsen, och vilka fel har du kunnat bekräfta?
Citera
2012-07-31, 18:53
Medlem
Citat:
Det är helt bortkastat att lägga tid på att diskutera med dig för jag vet hur det kommer att bli, nämligen att du kommer att hoppa från det ena isflaket till det andra så fort det börjar bli för många motbevis, och bara kasta fram nya påståenden.

Läs igenom de länkar jag givit dig, där finns allt det du påstått motbevisat. Om du sen inte begriper, eller vägrar att begripa så är det ditt problem och du visar bara att du är en okunnig förintelseförnekare som vägrar acceptera några motbevis till din tro.. Vi har sett massor av din typ och deras uppförande i dessa trådar.

Dr T har kastat bort tid förr:

Citat:
2004-04-12, 10:57

Fast i ärlighetens namn så är ni revisionister ungefär lika infernaliskt omöjliga att diskutera med, och att försöka få att fatta att vissa saker har hänt och är dokumenterade och accepterade bevisade och gud vet allt. Men ni ger er aldrig och vägrar att inse andra sanningar än de ni skapat själva genom att vränga ocg frida på historen och riktiga fakta, liksom att tro (och ha som källor) på allsköns idioter som likt kvacksalvare sprider sina påhittade historier.
[...]

Det här är egentligen helt bortkastat av mig, för detta komer du bara att vifta bort, precis som Chockad alltid gör. Och bara mala på om och om och om igen om samma saker, som redan frågats påståtts och besvarats massor av gånger redan.
https://www.flashback.org/sp921813

Två timmar samma år senare förklarar han varför han kastar bort tid egentligen - vi skall inte få stå oemotsagda:
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus 2004-04-12, 12:21

Besvaras likväl...

Ni revisionister med era falska uppfattningar om andra världskriget och vad som hände i div läger mm, ni skall inte få stå oemotsagda. Därför att allt för många andra unga eller bara naiva har allt för lätt att svälja skitsnacket ni försöker sprida.

Dr Tinnitus
https://www.flashback.org/sp921936

Ångvälten av citat måste stoppas med nåt annat än bara citeringar:

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus2004-12-29, 12:14

Och när man ser hur du m fl. i tråden försöker gå fram som en ångvält med nästan bara citeringar från just dessa herrar och inte mycket annat, ja då är det inte svårt att stoppa er och dig Ezzelino i rätt fack....
https://www.flashback.org/sp1659899

Dr Tinnitus vill att det ska bli slut på rundgången:

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus 2005-02-22, 10:31
Jag vill ha slut på rundgången i debatterna. Alltså det som Chockad var expert på, och som Ezzelino och andra med revisionistiska åsikter har silvermedalj i. Nämligen att det måste kunna komma en tillsägelse/uppmaning från en moderator om ämnet eller en specifik händelse har debatterats förut i tråden eller annan tråd, och bevis har framlagts som är tunga nog. Att detta har diskuterats tidigare och bevis framlagts att si eller så är det, så denna sak ska inte tas upp igen utan att nya väsentliga bevis framkommit.
https://www.flashback.org/sp1882852

Skulle han göra jobbet själv genom att ge länkar och citathänvisningar på egen hand om vad som debatterats förut i tråden eller en annan tråd där bevis framlagts som är tunga nog, riskerar han att ifrågasätta forumets raison d'être:

Citat:
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, det här är ett diskussionsforum, inte ett forum där vi ska sitta och bara kasta källhänvisningar på varandra. /MOD

/feldgrau
https://www.flashback.org/sp35987098

Citat:
[...]Att du hävdar att saker blivit överbevisade är inget bevis i sig. Det betyder noll och ingenting. Du vill bara avskräcka folk från att ifrågasätta och buffla på dina åsikter på andra.
https://www.flashback.org/sp38576665

Så doktorn måste göra själ för sitt nick....och rundgången är oundviklig när nya snubbar inte har koll på fakta:

Citat:
Känns faktiskt väldigt onödigt om vi ska behöva gå igenom allt detta varje gång som det dyker upp nån ny snubbe som tror han "vet" och kastar fram samma gamla mögliga skåpmat som vi redan diskuterat och motbevisat massor av gånger redan. Bara för att dessa nya snubbar inte själva har koll på fakta eller helt enkelt förnekar allt som motbevisar deras tro.
https://www.flashback.org/sp38567736

Men länkarna han ger är de samma som hänvisats till och diskuterats tidigare på FB , dvs samma gamla mögliga skåpmat som kasserats av revisionister redan och massor av gånger....

Citat:
I avlusningskamrarna var det hög koncentration gas under lång tid. Då lämnar det spår.
När människor gasades var det betydligt lägre koncentration under betydligt kortare tid.
Vad är det du inte begriper?

/VV

Är det vi ska begripa sant?

Eller är det en nödig ad hoc hypotes för att förklara resultaten från Leuchters provtagningar?

...........

Den som är intresserad kan t ex börja läsa i Auschwitztråden härifrån (sid 48 från 2005) :

https://www.flashback.org/t174396p48

Citat:
The ceiling was propped up by seven concrete pillars. The insertion openings for the poison gas were located beside pillars nos. 1, 3, 5, and 7.
http://www.deathcamps.org/gas_chambe...auschwitz.html

Fyra hål alltså - blev/behövdes det fyra burkar ZyklonB per gasning av människor?

Eller blev/behövdes det bara en burk? Fördelad på fyra hål?

Hur många burkar behövdes för en full avlusningskammare?

Sen kan ni läsa åtminstone härifrån...

https://www.flashback.org/p30814252#p30814252

... i :
"De rena förintelselägren" - Kemisk aspekt [Utbruten tråd // mod]
https://www.flashback.org/sp30767788
Senast redigerad av Erleb 2012-07-31 kl. 19:22.
Citera
2012-08-01, 14:34
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:

Ja, Doktor Tinnitus har med sin "komik" förädlat rev-forat i mer än en handfull år vid det här laget, men mer än underhållning blir det sällan eller aldrig.

Intressant att flera här fortfarande framför det Nizkor falskeligen hävdar och som motbevisats en masse, nämligen att en högre koncentration cyanid behövs för att döda löss. Så här skriver de:
Citat:
But - HCN is far more effective on warm-blooded animals (including humans) than on insects, so the period of exposure to HCN is far longer for delousing clothes than that required for homicidal gassings, and a much lower concentration is necessary to kill people instead of insects.
Nizkor ljuger sig blå, som Tinnitus skulle sagt, genom att använda sig av två olika mått:

"Two different measurement standards are being used, with the pretense there is only one measurement standard.

The measurement standard used for the HCN killing insects is the measurement for killing every single insect. In other words, if there are a thousand insects on a piece of cloth or room, the measurement is for killing every single one of those thousand insects.

With the measurement for humans, on the other hand, what's used is the measurement that can kill a single human being. This measurement is extremely low, because a small percentage of humans have a very low tolerance. In other words, if a thousand people were in a room, that concentration could kill one person out of that thousand.
"

http://forum.codoh.info/viewtopic.php?t=392

Codoh's forum innehåller en trådar med massiv information för den som vill veta mera och behärskar det engelska språket på grundskolenivå. Här en tio sidor lång tråd som inleds med Leuchter-rapporten:

http://forum.codoh.info/viewforum.php?f=2

Lägg därtill att revisionisten Pressac hävdar att minst 95 procent av giftet gick till avlusning av persedlar och annat, så är det logiskt att dra slutsatsen att resterande 5 % aldrig skulle ha räckt för att avliva så många människor.

Homocidala gaskammare? Aldrig!
Citera
2012-08-03, 18:28
Den siste idioten är inte född!! Sov ni på historielektionerna i högstadiet.. Alla bilder från auschwitz är INTE Terjade.
Citera
2012-08-03, 21:41
Medlem
Bassan1703s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmendrick
Någon som har någorlunda exakta siffror på antalet judar i Europa före och efter andra världskriget?

Hur kom det sig att så många judar flydde från Europa till Sydamerika och Nordamerika? För de var "ogillade" eller för att de såg familj efter familj bli ifråntagen sina hem, ägodelar och till slut liv?

Många flyttade faktiskt ifrån Europa innan kriget men efter kriget så blev det svårare som du kan förstå (eftersom kriget omöjliggjorde sådana flytter).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in