2012-07-30, 23:07
Medlem
Zeunerts avatar
Det ena behöver inte förta det andra. Det finns vittnessbörd om att tyskarna drev dessa läger billigt då de satte judarna i ett hiearki system där det bl a ingick att utse dem som skulle gallras dän och jag menar dålig det vart man inte ens som en avlönad gästarbetare utan gick man i väggen då var det färdigt och många slets ned snabbt då tempot var svinhögt och helt utan en skyddspolicy enligt det samma som Sovjet gjorde under sin tillväxt där de arbetare som inte pallade åkte med ned med betong och fyllnadsmassor.

Låt oss leka med tanken att denna rekreation var till för "kapos" för att uppmuntra hiearki och man vet att en del angivare med tiden har visat sig vara kapos dvs sådana som levde ett hyfsat normalt liv där de umgicks med tyskarna och därför vet deras identitet, för man skall veta det at det var inte kommendanten som spankulerade runt o piskade folk och inte hellr soldater utan det var kapos vilket visst betyder detsamma som käpp.
Citera
2012-07-31, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Att du tror du har motbevisat saker innan innebär inte att så är fallet. Du kan inte övertyga mig genom att verka övertygad själv.

Jag läste igenom förklaringarna i den första länken och blir inte övertygad. Man hävdar att det krävs så lite Zyklon B att döda människor att det knappt lämnar spår medan löss kräver stora mängder som färgar hela väggarna blåa... Det är INTE en trovärdig förklaring. Låter som en väldigt krystad bortförklaring enligt mig. Det skulle inte vara en sådan stor skillnad i spår av gas mellan avlusningskammare och hävdade gaskammare (över 1000ggr). Med tanke på hur många som man hävdat gasades i Auschwitz så skulle gaskammaren få vara igång mer eller mindre nonstop vilket skulle lämna spår.

Vad sidan dock gör är att bekräfta Leuchters data gällande skillnader i spår av gas. Den ger dock ingen tillfredställande (bort)förklaring.

Ok, det ante mig.....

Du är alltså en simpel förintelseförnekare som vägrar erkänna välkända vetenskapliga fakta så fort de inte håller med dig i din tro...

Det är helt bortkastat att lägga tid på att diskutera med dig för jag vet hur det kommer att bli, nämligen att du kommer att hoppa från det ena isflaket till det andra så fort det börjar bli för många motbevis, och bara kasta fram nya påståenden.

Läs igenom de länkar jag givit dig, där finns allt det du påstått motbevisat. Om du sen inte begriper, eller vägrar att begripa så är det ditt problem och du visar bara att du är en okunnig förintelseförnekare som vägrar acceptera några motbevis till din tro.. Vi har sett massor av din typ och deras uppförande i dessa trådar.
Citera
2012-07-31, 00:35
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ok, det ante mig.....

Du är alltså en simpel förintelseförnekare som vägrar erkänna välkända vetenskapliga fakta så fort de inte håller med dig i din tro...

Det är helt bortkastat att lägga tid på att diskutera med dig för jag vet hur det kommer att bli, nämligen att du kommer att hoppa från det ena isflaket till det andra så fort det börjar bli för många motbevis, och bara kasta fram nya påståenden.

Läs igenom de länkar jag givit dig, där finns allt det du påstått motbevisat. Om du sen inte begriper, eller vägrar att begripa så är det ditt problem och du visar bara att du är en okunnig förintelseförnekare som vägrar acceptera några motbevis till din tro.. Vi har sett massor av din typ och deras uppförande i dessa trådar.
Bevis bör övertyga. Din sida lyckades inte övertyga mig. Jag likställer inte dåliga bortförklaringar med bevis. Problemet är att jag inte går på vad som helst såsom ni judar som över allt annat vill att förintelsen skall ha skett som det beskrivits och därför har väldigt låga krav vad gäller bevisföring.

Att du anklagar mig för att vara en "simpel förintelseförnekare" framhäver dig i mina ögon som en trångsynt och osympatisk person, ungefär som när fanatiska religiösa anklagar folk för att vara "gudsförnekare". Du vill inte ha någon diskussion och blir arg för att folk ifrågasätter. Det är inte kosher att kräva att andra skall ta till sig ens tro (tron på förintelsen) på det sättet.
Citera
2012-07-31, 02:03
Medlem
Citat:
Bevis bör övertyga. Din sida lyckades inte övertyga mig. Jag likställer inte dåliga bortförklaringar med bevis. Problemet är att jag inte går på vad som helst såsom ni judar som över allt annat vill att förintelsen skall ha skett som det beskrivits och därför har väldigt låga krav vad gäller bevisföring.

Att du anklagar mig för att vara en "simpel förintelseförnekare" framhäver dig i mina ögon som en trångsynt och osympatisk person, ungefär som när fanatiska religiösa anklagar folk för att vara "gudsförnekare". Du vill inte ha någon diskussion och blir arg för att folk ifrågasätter. Det är inte kosher att kräva att andra skall ta till sig ens tro (tron på förintelsen) på det sättet.

Hur blev jag jude? Har du koll på min DNA....?

Då du inte ens har kunskap nog för att begripa att det som står i dessa länkar jag gav är fyllt av källhänvisningar till, och uppbackat av, konkreta autentiska bevis från bl ā nazisterna själva samt välkända vetenskapliga fakta och fysikens lagar m.m. Så ja, så är du bara en simpel förintelseförnekare som inte är det minsta intresserad av sanningen utan bara att det ska stämma med din tro och övertygelse.

Om dessa sidor inte lyckas övertyga dig, eller ge dig förklaringar som visar att dina påståenden är felaktiga, så visar det bara att du är okunnig och/eller ignorant.

Läs gärna igenom lite inlägg i dessa trådar, så kommer du att se att allt det du påstått redan har diskuterats massor av gånger och att förintelseförnekarna inte har några hållbara bevis för sina påståenden, medan det är gott om verifierbara motbevis till deras påståenden och för att förintelsen är och förblir ett bevisat historiskt faktum.
Citera
2012-07-31, 03:07
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Hur blev jag jude? Har du koll på min DNA....?

Då du inte ens har kunskap nog för att begripa att det som står i dessa länkar jag gav är fyllt av källhänvisningar till, och uppbackat av, konkreta autentiska bevis från bl ā nazisterna själva samt välkända vetenskapliga fakta och fysikens lagar m.m. Så ja, så är du bara en simpel förintelseförnekare som inte är det minsta intresserad av sanningen utan bara att det ska stämma med din tro och övertygelse.

Om dessa sidor inte lyckas övertyga dig, eller ge dig förklaringar som visar att dina påståenden är felaktiga, så visar det bara att du är okunnig och/eller ignorant.

Läs gärna igenom lite inlägg i dessa trådar, så kommer du att se att allt det du påstått redan har diskuterats massor av gånger och att förintelseförnekarna inte har några hållbara bevis för sina påståenden, medan det är gott om verifierbara motbevis till deras påståenden och för att förintelsen är och förblir ett bevisat historiskt faktum.
Du kan skrika dig blå om hur saker är bevisade och hänvisa till 1000 andra som hävdar samma sak men det hjälper inte, du måste lägga fram trovärdiga bevis för att avhjälpa det hela. Det blir lite svårt att hävda att folk blivit massförintade genom gasning när de hävdade gaskamrarna saknar de nödvändiga spåren av gas va? Du kan inte hoppa över den biten.
Senast redigerad av SummaSummarum 2012-07-31 kl. 04:06.
Citera
2012-07-31, 09:10
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Du kan skrika dig blå om hur saker är bevisade och hänvisa till 1000 andra som hävdar samma sak men det hjälper inte, du måste lägga fram trovärdiga bevis för att avhjälpa det hela. Det blir lite svårt att hävda att folk blivit massförintade genom gasning när de hävdade gaskamrarna saknar de nödvändiga spåren av gas va? Du kan inte hoppa över den biten.

Hur då?
Oavsett bevis så tror du ju inte på dom och då är det hoppslöst att föra en diskussion med dig.

Ang väggarna så är det uppenbart att du inte begriper att tid och koncentration betyder mycket.
Det du bör fundera på är;
Avlusning = lång tid, hög koncentration.

/VV
Citera
2012-07-31, 09:44
Medlem
Citat:

Menar du att JAG personligen ska utföra vetenskapliga tester, historisk research, forensiska undersökningar och redovisa dessa på silverfat till dig? Skulle du tro mig då och acceptera vad jag säger?

För du tror inte på mig när jag defakto lägger fram just info om och från seriösa vetenskapliga tester, historisk research, fornesiska undersökningar m.m som faktiskt är gjorda flera gånger om ang. förintelsen och dessa gaskammare m.m.?

Hur har du själv avgjort att dessa gaskammare inte har de nödvändiga spåren av gas? HUR har DU kontrollerat att de som påstår att de inte har det, och att gasning därför inte kan ha skett, verkligen har rätt och att deras påståenden är korrekta fakta? Vad gör att du väljer att tro på det de säger men inte tro på vad hela den etablerade och seriösa historieforskningen och vetenskapen säger?
Citera
2012-07-31, 10:53
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Ha, så var med den seriösa beskrivningen. Hur ska du få folk bli seriösa tro på eran story, när du inte kan framlägga något. Det ända du hänvisar VI ska bevisa, men det har vi lagt fram till dig. Läser du tråderna här, så kommer der fram ännu mer. Du!? Det värsta är de andra verka ge upp, när det kommer fram så tydligt hur fel ni har. Nej bättre kan du..

Vem påstår det inte finns spår ?? Det verka finnas pår ändå verka det so.. men enligt er så måste de vvara fel. Eftersom freddie har inte hittat, konstigt han inte hittar när man letar på fel ställe under fel förhållande lool.. Som jag sade innan det kan jag också göra..
Citera
2012-07-31, 13:36
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Hur då?
Oavsett bevis så tror du ju inte på dom och då är det hoppslöst att föra en diskussion med dig.

Ang väggarna så är det uppenbart att du inte begriper att tid och koncentration betyder mycket.
Det du bör fundera på är;
Avlusning = lång tid, hög koncentration.

/VV
Du kan inte förvänta dig att det skall räcka att besvara frågeställningar med någonting, vad som helst, för att anse saker besvarade och "motbevisade". Bevis måste vara övertygande, dåliga förklaringar duger inte. Att ni inte lyckas övertyga mig beror på att förklaringarna ni ger inte är tillfredställande.

Du kan hitta muslimer som hävdar att det är bevisat att Koranen är guds ord och att seriösa forskare håller med dem, men det innebär inte att så är fallet och att jag kommer tro på dem. De förintelsetroende, likt muslimerna, upprätthåller inte sin konsensus genom fakta och bevis utan genom att avskräcka folk från att ifrågasätta. De vill förbjuda folk att "förneka". Man ser tydligt er smutskastningsteknik här i tråden.

Jag har lagt fram Leuchters data som bevis och skillnaderna han fann bestrids överlag inte av de förintelsetroende. De är tvunga att svara någonting men de kan inte komma med en rimlig bortförklaring.
Citat:
Menar du att JAG personligen ska utföra vetenskapliga tester, historisk research, forensiska undersökningar och redovisa dessa på silverfat till dig? Skulle du tro mig då och acceptera vad jag säger?

För du tror inte på mig när jag defakto lägger fram just info om och från seriösa vetenskapliga tester, historisk research, fornesiska undersökningar m.m som faktiskt är gjorda flera gånger om ang. förintelsen och dessa gaskammare m.m.?

Hur har du själv avgjort att dessa gaskammare inte har de nödvändiga spåren av gas? HUR har DU kontrollerat att de som påstår att de inte har det, och att gasning därför inte kan ha skett, verkligen har rätt och att deras påståenden är korrekta fakta? Vad gör att du väljer att tro på det de säger men inte tro på vad hela den etablerade och seriösa historieforskningen och vetenskapen säger?
Du bara hävdar massa saker och drar fram påståenden ur ditt arsle. Att du hävdar att saker blivit överbevisade är inget bevis i sig. Det betyder noll och ingenting. Du vill bara avskräcka folk från att ifrågasätta och buffla på dina åsikter på andra.
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vem påstår det inte finns spår ?? Det verka finnas pår ändå verka det so.. men enligt er så måste de vvara fel. Eftersom freddie har inte hittat, konstigt han inte hittar när man letar på fel ställe under fel förhållande lool.. Som jag sade innan det kan jag också göra..
De flesta av proven som Leuchter tog från de hävdade gaskamrarna (21 av 31) hade inga mätbara spår av gas alls. Där spår fanns var de ytterst små. Zyklon B användes för att desinfektera all byggnader i lägren i och med att det härjade en tyfusepidemi så att små spår finns är inte förvånande. Avlusningskammare där man använde Zyklon B hade dock mer än tusenfalt mer mättade spår. Gaskammare som användes för att döda hundratusentals eller miljoner människor borde ha liknande spår men det har de inte.
Senast redigerad av SummaSummarum 2012-07-31 kl. 14:09.
Citera
2012-07-31, 15:42
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
De flesta av proven som Leuchter tog från de hävdade gaskamrarna (21 av 31) hade inga mätbara spår av gas alls. Där spår fanns var de ytterst små. Zyklon B användes för att desinfektera all byggnader i lägren i och med att det härjade en tyfusepidemi så att små spår finns är inte förvånande. Avlusningskammare där man använde Zyklon B hade dock mer än tusenfalt mer mättade spår. Gaskammare som användes för att döda hundratusentals eller miljoner människor borde ha liknande spår men det har de inte.

Klarar du inte av vanlig svenska?

I avlusningskamrarna var det hög koncentration gas under lång tid. Då lämnar det spår.
När människor gasades var det betydligt lägre koncentration under betydligt kortare tid.
Vad är det du inte begriper?

/VV
Citera
2012-07-31, 15:56
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Klarar du inte av vanlig svenska?

I avlusningskamrarna var det hög koncentration gas under lång tid. Då lämnar det spår.
När människor gasades var det betydligt lägre koncentration under betydligt kortare tid.
Vad är det du inte begriper?

/VV
Det hade kunnat vara en rimlig förklaring om skillnaderna hade varit mindre men en skillnad på 0-1 och 1050 är för stor för att bortförklaras så. Men du kan ju inbilla dig att det knappt krävs någon gas för att gasa miljontals människor medan löss kräver tusen gånger mer gas. Du kan säkert hitta någon judisk forskare som hävdar att så är fallet men gaskammarexperten Fred Leuchter och jag håller som sagt inte med.

Framstår det inte som underligt att tyskarna skulle använda så mycket Zyklon B för att bekämpa löss för fångarnas väl medan man samtidigt skulle ha använt Zyklon B för att massmörda dem? 95% av all Zyklon B i lägren skall ha använts till desinfektion även enligt förintelsetroende (källa). Det är mer rimligt att tro att desinfektion var Zyklon B's enda ändamål och att historierna om gasningar tillkommit som skräckhistorier från folk som sett gasburkarna.
Senast redigerad av SummaSummarum 2012-07-31 kl. 16:07.
Citera
2012-07-31, 16:45
Medlem
SummaSummarums avatar
Föreståndaren för Auschwitz erkänner i den här intervjun att den hävdade gaskammaren i Auschwitz som visas för allmänheten är en rekonstruktion och att nedsläppshålen i taket för Zyklon B har byggts till efter kriget. Det var innan det ett skyddsrum för luftangrepp som ryssarna efter kriget byggde om för att likna en gaskammare. Han hävdar dock att innan det var ett skyddsrum så var det en gaskammare. Som saknar spår av gas som sagt. Enligt turguiden är dock allt orginal:
http://vimeo.com/17824764?ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in