Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Hur då?
Oavsett bevis så tror du ju inte på dom och då är det hoppslöst att föra en diskussion med dig.
Ang väggarna så är det uppenbart att du inte begriper att tid och koncentration betyder mycket.
Det du bör fundera på är;
Avlusning = lång tid, hög koncentration.
/VV
Du kan inte förvänta dig att det skall räcka att besvara frågeställningar med någonting, vad som helst, för att anse saker besvarade och "motbevisade". Bevis måste vara övertygande, dåliga förklaringar duger inte. Att ni inte lyckas övertyga mig beror på att förklaringarna ni ger inte är tillfredställande.
Du kan hitta muslimer som hävdar att det är bevisat att Koranen är guds ord och att seriösa forskare håller med dem, men det innebär inte att så är fallet och att jag kommer tro på dem. De förintelsetroende, likt muslimerna, upprätthåller inte sin konsensus genom fakta och bevis utan genom att avskräcka folk från att ifrågasätta. De vill förbjuda folk att "förneka". Man ser tydligt er smutskastningsteknik här i tråden.
Jag har lagt fram Leuchters data som bevis och skillnaderna han fann bestrids överlag inte av de förintelsetroende. De är tvunga att svara någonting men de kan inte komma med en rimlig bortförklaring.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Menar du att JAG personligen ska utföra vetenskapliga tester, historisk research, forensiska undersökningar och redovisa dessa på silverfat till dig? Skulle du tro mig då och acceptera vad jag säger?
För du tror inte på mig när jag defakto lägger fram just info om och från seriösa vetenskapliga tester, historisk research, fornesiska undersökningar m.m som faktiskt är gjorda flera gånger om ang. förintelsen och dessa gaskammare m.m.?
Hur har du själv avgjort att dessa gaskammare inte har de nödvändiga spåren av gas? HUR har DU kontrollerat att de som påstår att de inte har det, och att gasning därför inte kan ha skett, verkligen har rätt och att deras påståenden är korrekta fakta? Vad gör att du väljer att tro på det de säger men inte tro på vad hela den etablerade och seriösa historieforskningen och vetenskapen säger?
Du bara hävdar massa saker och drar fram påståenden ur ditt arsle. Att du hävdar att saker blivit överbevisade är inget bevis i sig. Det betyder noll och ingenting. Du vill bara avskräcka folk från att ifrågasätta och buffla på dina åsikter på andra.
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vem påstår det inte finns spår ?? Det verka finnas pår ändå verka det so.. men enligt er så måste de vvara fel. Eftersom freddie har inte hittat, konstigt han inte hittar när man letar på fel ställe under fel förhållande lool.. Som jag sade innan det kan jag också göra..
De flesta av proven som Leuchter tog från de hävdade gaskamrarna (21 av 31) hade inga mätbara spår av gas alls. Där spår fanns var de ytterst små. Zyklon B användes för att desinfektera all byggnader i lägren i och med att det härjade en tyfusepidemi så att små spår finns är inte förvånande. Avlusningskammare där man använde Zyklon B hade dock mer än tusenfalt mer mättade spår. Gaskammare som användes för att döda hundratusentals eller miljoner människor borde ha liknande spår men det har de inte.