2008-01-19, 20:17
Medlem
hjälp

undrar om imovan syns på urinprov? tagit ca 10 inder dagaen då jag behövs sova, på apoteket såger de de syns på benz om man tar 5sticka är det sant eller?
behöver svar omgående, tack
Citera
2008-01-20, 18:09
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STORÄCKLET
Så sub syns inte som opiat?
Är "syntetiska opioider" inte opiater?
Jag pissar på stickor som testar opi, thc, amp och bzd, är sub alltså safe?

Alla opiater är opioider, men inte alla opioider är opiater.

Multistickorna ger utslag på opiater (kodein, morfin och heroin samt metaboliter till dessa) men inte på syntetiska opioider som tram, sub, ketogan eller fentanyl. Dock finns det speciella provstickor för subutex.

Vad som syns på analys, vet jag dock inte. Men så länge det är de vanliga multistickorna, så är det alltså lugnt med syntetiska opoider.
Citera
2008-01-20, 18:16
Medlem
willedenstores avatar
Denna tråden innehåller en ganska fin lista;
http://www.flashback.org/showthread.php?t=364610
Citera
2008-03-28, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Tramadol är inte en opiat, det är en syntetisk opioid och syns inte på urinprov. För övrigt är tramadol ännu inte narkotikaklassat, varför det heller inte finns någon anledning att leta efter det på urinprov.
  • Subutex (buprenorfin) är också en syntetisk opioid och syns inte heller på urinprov, även om det faktiskt råkar vara narkotikaklassat.
  • Lyrica (pregabalin) syns inte heller.
  • Theralen (alimemazin) syns inte heller.
  • Concerta (metylfenidat) syns inte heller.
  • Psilocybinsvamp syns inte heller.
Edit: Theralen och Lyrica är dock tveksamma att hänföra till kategorien droger; de funkar dock rätt hyfsat som kombinationspreparat för att förstärka effekterna av alkohol, centralstimulantia eller opioider.

Subutex (buprenorfin) syns visst på pissprov, det vet jag av egen erfarenhet.
Citera
2008-03-28, 09:44
Bannlyst
Alkohol.
Citera
2008-03-30, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karner
Subutex (buprenorfin) syns visst på pissprov, det vet jag av egen erfarenhet.

Ifall du testas för det ja, alltså med BUP-sticka (som finnes på de ack så vanliga multistickorna). Har man som jag gamla hederliga stickor med bara fyra tester så syns det inte
Citera
2008-03-30, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Det verkar som att det är olika beroende på vart man pissar. en vän till mej lämnar up där han hämtar sin sub och kan ta iktorivil utan att det syns på pissprovet.
själv pissar jag på hos soc och jag var positiv på benso fast jag enbart ätit iktorivil sedan tre veckor tillbaka.. så verkar olika på olika fabrikat på stickorna...

ett sköning-preparat som inte syns är ketogan!

ketogan finns inte i tablett form va?! riktigt sooft fick de under lång tid på sjukan fick då i spruta, sen mös man =)
Citera
2008-03-30, 20:40
Bannlyst
Hallå, synes efedrin som tjack på pisset eller wha?

EDIT: Med risk för att verka jättedum måste jag nog påpeka att det var ett skämt
Senast redigerad av STORÄCKLET 2008-03-30 kl. 20:57.
Citera
2008-03-30, 21:05
Medlem
Ansiktsvargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STORÄCKLET
Hallå, synes efedrin som tjack på pisset eller wha?

EDIT: Med risk för att verka jättedum måste jag nog påpeka att det var ett skämt

Japp på stickor men ej på analys.
Citera
2008-03-31, 14:37
Medlem
somadril tillhör vilken grupp?

Jag känner en kvinna som skulle in på behandling och behövde då något när hon skulle tända av.
Jag och min sambo föreslog somadril som inte brukas synas på tester.
Idag ringde hon helt hysterisk och berättade att hon inte fick komma in för att hon hade visat positivt på benzo och anser att det är Somadrilen som gett utslag.

Hör verkligen somadril till gruppen benzo?
Citera
2009-10-14, 20:13
Medlem
ReKoJ-ThE-JoKeRs avatar
Droger och pissprov

Jag vet inte vad somliga här har för information gällande droger som syns och inte syns på pissprov. Har iofs inte orkat läsa igenom allas jävla inlägg men jag har lämnat för körkortet lääänge nu och lämnar på beroendepsyk. Dom ser jävlar allt om dom vill. sub, trad benso. you name it. Men en sak som ska bli spännade att se de är om lyrica syns. Har haft a.t från opiater och proppat lyrica som är riktigt bra mot a.t. Det var snart 2 veckor sen provet lämnades och jag har inte hört något än men jag återkommer när jag är säker om någon är nyfiken på att veta säkert Om de var grönt så var de mitt sista prov ever!
Citera
2009-10-14, 22:22
Medlem
Fetnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReKoJ-ThE-JoKeR
Jag vet inte vad somliga här har för information gällande droger som syns och inte syns på pissprov. Har iofs inte orkat läsa igenom allas jävla inlägg men jag har lämnat för körkortet lääänge nu och lämnar på beroendepsyk. Dom ser jävlar allt om dom vill. sub, trad benso. you name it. Men en sak som ska bli spännade att se de är om lyrica syns. Har haft a.t från opiater och proppat lyrica som är riktigt bra mot a.t. Det var snart 2 veckor sen provet lämnades och jag har inte hört något än men jag återkommer när jag är säker om någon är nyfiken på att veta säkert Om de var grönt så var de mitt sista prov ever!

OM du hade läst så hade du insett att du bumpar en tråd som skapades 2007...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in