Flashback bygger pepparkakshus!
2005-06-20, 04:01
Medlem
Nemesis1s avatar
Så äckliga är väl dreadlocks inte om de sköts om?? Jag känner två personer som har dreadlocks och jag har aldrig upplevt att de skulle föra med sig någon odör eller så... Fast sexpartners till personer med dreadlocks, som kommer väldigt nära och rör i dreadlocksen kanske kan tycka att de är äckliga, men då man bara sitter i samma rum som ett "dreadhead" så tycker jag inte man äcklas iaf...
Citera
2005-06-23, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shanghai
Något som kanske får dig att tänka om är att mer än hälften av alla människor du träffar kommer tycka du är äcklig pga av ditt hår.

Andra hälften kommer tycka att det är skitsnyggt.
Men ca 1 dm behövs för att man ska kunna få dreads.
Citera
2005-06-23, 19:32
Medlem
ShatOnYas avatar
Men det gör pissont att göra i nacken. Eller jag kanske är lite håröm.. Men kör hårt, dreads är assnyggt!
Citera
2005-06-23, 19:51
Medlem
Patiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falukorv
Andra hälften kommer tycka att det är skitsnyggt.
Men ca 1 dm behövs för att man ska kunna få dreads.

Oke
Dreads here we go
Citera
2005-06-24, 20:04
Medlem
du kan köra dreads på kortare hår än så.. utan löshår. Beror dock helt på hur ditt eget hår är, om det är lockigt och så vidare. Men försök skaffa dem så tidigt som möjligt, så blir de bättre när ditt hår vuxit ut och blivit riktigt långt
Citera
2005-06-24, 21:08
Medlem
pluffs avatar
Gör inget med håret. Möjligtvis rotera det lite för att få knutar i botten.
Efter ett antal år voila du har äckliga dreads i olika storlekar.
Citera
2005-06-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qlo
du kan köra dreads på kortare hår än så.. utan löshår. Beror dock helt på hur ditt eget hår är, om det är lockigt och så vidare. Men försök skaffa dem så tidigt som möjligt, så blir de bättre när ditt hår vuxit ut och blivit riktigt långt

Vad är det bästa håret att göra dreads i? rakt, lockigt...andra faktorer?
Citera
2005-06-25, 00:52
Medlem
Balkongståarns avatar
Nej, nej, nejnejnejnejnej, du ska inte skaffa dreads. Vita med dreads är patetiska losertyper (obs, loser med ett o) som vill vara negrer. Är du inte neger, så lägg ner det.
Citera
2005-06-25, 02:40
Bannlyst
Har själv funderat på dreads... Kom dock på efter en stund att jag nog tycker om min frisyr som den är...

Men kör hårt, det är skitsnyggt med välskötta, snygga dreads...
Citera
2005-06-25, 13:27
Medlem
Tönten112s avatar
Dreads i nacken är väl fint.
Citera
2005-06-25, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Nej, nej, nejnejnejnejnej, du ska inte skaffa dreads. Vita med dreads är patetiska losertyper (obs, loser med ett o) som vill vara negrer. Är du inte neger, så lägg ner det.

Jag fattar inte varför folk tror att bara svarta ska ha dreads och att man vill vara neger bara för att man är vit och har dreads. Kan det inte bara vara för att man tycker det är snyggt med dreads?
Citera
2005-06-25, 15:32
Medlem
Balkongståarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falukorv
Kan det inte bara vara för att man tycker det är snyggt med dreads?

Hmmmm, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in