2007-06-27, 21:42
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissekatt
Jo jag är en viting och jag kan hålla med om att det ser bäst ut på svarta, men jag tycker det ser jävligt bra ut på vitingar med. :P

Har funderat lite. Det enda man egentligen behöver verkar ju vara dreadshampo och en rejäl kam. Kam har man och shampo borde ju inte vara så dyrt. Kan man inte rent av köpa något från apotoket som inte lämnar rester?

Eller har jag missat nått viktigt som man behöver? Hur gjorde ni som har dreads när ni skaffade dom?

Min flickvän hade dreads i flera år tills i våras då hon klippte dän dem. Hon körde med vax då, sen hade hon massa färgglada gummisnoddar som hon satte i för att få dem att separera bättre i början.

Jag vet inte så mycket mer än så, men jag kan absolut inte hålla med om att "vitingar" inte passar i dreads, jag tycker det ser riktigt coolt ut faktiskt oavsett hudfärg. Något jag däremot stör mig på är alla fjantar som ränner runt med stora bjärt färgade jättedreadfrisyrer i något konstmaterial... Det är fult. Äkta dreads är najs.
Citera
2007-06-28, 15:24
Medlem
Fonnzs avatar
Jag tycker personligen inte att vita ska ha dreadlocks lika lite som de ska ha afro. Det är moolie-frisyrer. Det skulle se lika skumt ut som bakslick på en svart enligt mig. Men go for it om du vill ha det!
Citera
2007-06-30, 03:09
Medlem
knivhippies avatar
Mina dreads gjorde jag med kam(tuppering typ, en kompis gjorde dem). sen lindande dem hårt med typ garn tror jag. Gick egenom hemmabehandling med fixeringsvätska(som tanterna använted till permanenent) och lät garnet sitta i ett par veckor(säkert bättre med fler). Dreadsen blev bara bättre och bätte, ju längre tiden gick efter behandlingen. Gäller bara att tvätta och sköta dem så dåligt som möjligt. Håret får gärna vara riktigt slitet som efter några hårblekningar. Ja, så trasigt som möjliigt ska det vara iaf...

Sen är det bara att dra isär dem då och då, allt som krävs, om man inte vill sluta som promoe förståss
Citera
2007-07-07, 01:45
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Fixa löshår->Dreads

Har en polare som har hår som är cirka 7-8 centimeter långt och vill göra dreads utav det.

Men han har hört att det måste vara minst 10 centimeter för att det ska gå och göra något.

Och då undrar han om det går och fixa löshår och sätta fast(inte hela håret utan mest där bak) för att sedan göra dreads med löshåret i, då han inte orkar låta det vänta och växa ut av sig självt.

Går det? Och om det går, några tips på vilka sätt man går till väga och ungefärliga priser o liknande?

Edit: Vet inte om detta är rätt forumsdel för detta(är inte mitt område/intresse direkt).. Om så icke är fallet kan mod gärna flytta det till rätt..
Citera
2007-07-07, 02:12
Medlem
Memnoks avatar
mitt bästa tips för din polare är att han skall växa upp. Om man inte ens har tålamodet att odla dreads så är det jävligt illa. Men det är väl bara för honom att börja tvinna dem, jag tror inte att 2 cm skall göra till eller ifrån om man vill se ut som en jävla lodare.
Citera
2007-07-07, 03:21
Medlem
Emetofilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ANALDYNGA
...
Och då undrar han om det går och fixa löshår och sätta fast(inte hela håret utan mest där bak) för att sedan göra dreads med löshåret i, då han inte orkar låta det vänta och växa ut av sig självt.

Går det? Och om det går, några tips på vilka sätt man går till väga och ungefärliga priser o liknande?

Edit: Vet inte om detta är rätt forumsdel för detta(är inte mitt område/intresse direkt).. Om så icke är fallet kan mod gärna flytta det till rätt..

Jag har haft äkta dreads, men senast tog jag mig an idén av att prova förlängning, dvs fejkhår, etc.

Det går att göra dreads utav löshår intvinat i äkta hår, men det sliter på hårbotten mer än om man gör äkta vara. Det behövs små, smala gummiband för att vira fast löshåret i det riktiga samt att det tar upp emot någon timme att få det avklarat och fixat med dreads. För mig tog det sex, sju timmar att göra det. Hade fejkdreads ned till knäna. Mina äkta var dock inte så långa, men nådde ned mot skrevet.

Jag tog kontakt via utkast och annat dylikt längs olika medlemssajter som t ex LunarStorm, Helgon och annat för att få kontakt med någon närboende som kunde dreads. Det gick på en tusenlapp alltsammans, med fejkdreads, och jag kan säga dig att den bruden kunde sin grej... Det blev riktigt snyggt.

Löshår kostar inte så mycket att införskaffa, någon hundring, skulle jag tro. Googla runt och kolla läget på Internetbutiker, etc.

Något mer du undrar? Skriv gärna i så fall, jag svarar så fort jag kan.
Citera
2007-07-07, 19:40
Medlem
Eelss avatar
Iom att håret "krymper" när man gör dreads brukar det bli 1/3 kortare. Dvs att din kompis kommer få ca 4-5 cm korta dreads som står RAKT upp. Man ska hellst ha runt 20cm långt hår om man ska göra dreads, och sen ha i löshår perhaps.

http://www.dreadhead.se/home.php läs där annars.
Citera
2007-07-07, 20:35
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eels
Iom att håret "krymper" när man gör dreads brukar det bli 1/3 kortare. Dvs att din kompis kommer få ca 4-5 cm korta dreads som står RAKT upp. Man ska hellst ha runt 20cm långt hår om man ska göra dreads, och sen ha i löshår perhaps.

http://www.dreadhead.se/home.php läs där annars.

Jo men om han gör håret längre med löshår till kanske 20 cm och sedan gör dreads..funkar inte det bra? Eller att först göra kort dreads för att sätta fast löshåret i dreadsen och fortsätta göra dreads?
Citera
2007-08-18, 19:28
Medlem
oth^^s avatar
www.knottyboy.com har en sorts gel som heter LockSteady Tightening Gel, den är jävligt bra för att få dreadsen så hårda som möjligt.

Sen den där vaxfrågan. Det beror på om du vill att hår ska sticka ut från dina dreads eller inte, vaxar du så är det lättare att fixa till "utskotten" om du råkar få sånna. Jag brukar själv vaxa rätt sällan, bara när jag tycker att det börjar bli extra risigt och när dreadsen ser ut att sitta ihop. En smaksak det där med vax.

Tänk bara på att torka håret jävligt ordentligt när du tvättar det annars luktar det skit
Citera
2007-08-18, 23:53
Medlem
Bulldoozers avatar
Dreads på vita är lika motbjudande som den här personen..

http://www.aolcdn.com/ch_bv/miss-jay...335a051507.jpg
Citera
2007-08-31, 22:28
Bannlyst
Någon som gör dreadlocks?

Hej! Någon som gör dreadlocks i Malmö trakten?
Citera
2007-09-01, 10:25
Bannlyst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in