Citat:
Ursprungligen postat av ANALDYNGA
...
Och då undrar han om det går och fixa löshår och sätta fast(inte hela håret utan mest där bak) för att sedan göra dreads med löshåret i, då han inte orkar låta det vänta och växa ut av sig självt.
Går det? Och om det går, några tips på vilka sätt man går till väga och ungefärliga priser o liknande?
Edit: Vet inte om detta är rätt forumsdel för detta(är inte mitt område/intresse direkt).. Om så icke är fallet kan mod gärna flytta det till rätt..
Jag har haft äkta dreads, men senast tog jag mig an idén av att prova förlängning, dvs fejkhår, etc.
Det går att göra dreads utav löshår intvinat i äkta hår, men det sliter på hårbotten mer än om man gör äkta vara. Det behövs små, smala gummiband för att vira fast löshåret i det riktiga samt att det tar upp emot någon timme att få det avklarat och fixat med dreads. För mig tog det sex, sju timmar att göra det. Hade fejkdreads ned till knäna. Mina äkta var dock inte så långa, men nådde ned mot skrevet.
Jag tog kontakt via utkast och annat dylikt längs olika medlemssajter som t ex LunarStorm, Helgon och annat för att få kontakt med någon närboende som kunde dreads. Det gick på en tusenlapp alltsammans, med fejkdreads, och jag kan säga dig att den bruden kunde sin grej... Det blev riktigt snyggt.
Löshår kostar inte så mycket att införskaffa, någon hundring, skulle jag tro. Googla runt och kolla läget på Internetbutiker, etc.
Något mer du undrar? Skriv gärna i så fall, jag svarar så fort jag kan.