2007-03-20, 20:21
Bannlyst
vackra ord... aja vi orkar ändå inte oss på en debatt om att den andre har fel va? för det är bara värdelöst här
du har kanske inte så fel i vissa fall.. det finns idioter bland alla stilar och alla lider av fördommar (EMOn.. jag är verkligen ett asshole när det gäller fördommar mot dom satarna!)
Citera
2007-03-22, 09:53
Medlem
Dreadlocks

Hej,
Är det nån som vet nån salong i Västerås där dom gör dreadlocks?
Mvh Anna
Citera
2007-03-30, 23:10
Medlem
smokeringss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evil ina closet
ja undrade bara hur l¨ångt hår man borde ha när man skaffar dreads.. har funderat på att skaffa de länge men klippte mig tyvärr i sommras.. nu har håret så att säga återhämtat sig ganska gött, men hur mycke hår lär det krävas för att skaffa dreads?

För att du ska få snygga dreads som går att sköta om så dom sätter sig bra bör du ha minst 1,5-2 dm lång hår. Allt du behöver finns på http://www.dreadhead.se/home.php

Ett hett tips är dock att bara köpa schampo, snoddar och vax där. Köp kammen från en hundaffär istället. Du behöver en stålkam som är hållbar. Den från dreadhead går sönder rätt lätt.
Citera
2007-03-30, 23:14
Medlem
smokeringss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molko
Mina dreds då jag hade det(i 3år) krympte 1cm jämfört med innan dem gjordes.
Jag hade axellångt hår, extensionfri. Extensions är wannabee

Håller med. Att förlänga håret funkar om man vill ha en ny frisyr i några veckor, men när håret börjar växa ut så har man kastat en rätt stor summa pengar i sjön.

Fast har man pengarna så funkar det ju så klart!
Citera
2007-03-30, 23:18
Medlem
smokeringss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evil ina closet
jojo kanske det.. men löshår fungerar det?läste nånstans att det bara håller i 3-4 månader sän va de nått skit som händer och dem blir skumma.. ja har ingen aning om det stämmer men jag vill itne riskera att skaffa det för dryga tusenlappen för att bara klippa av efter så kort tid

Problemet med löshår att rötterna på dreadsen inte är naturliga. Man kan inte köra "rubber-tekniken" (alltså gnugga dreadsen så att håret i botten också blir dreads) med såna dreads, och då växer vanligt, tråkigt hår ut istället för dreads vilket resulterar i att man ser för djävligt ut till slut... Dessutom blir gränsen mellan vanligt hår och dreads tydligare med löshår.
Citera
2007-04-06, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokerings
Du behöver en stålkam som är hållbar. Den från dreadhead går sönder rätt lätt.
ofT men, Var kam man köpa en stålkam modell äldre? Har letat efter den typen av kammar som fanns för men inte hittat någon.
Citera
2007-04-14, 14:25
Medlem
offe_mans avatar
Jag fick typ vänta ett och ett halvt år att låta håret växa till lagom längd.
Utan färgning och så innan kostar mina dreads 1.200:-
Citera
2007-04-30, 12:46
Medlem
Krookitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremiten
De stödjer sig främst på två bibelpassager:

”Så länge hans nasirlöfte varar,
skall ingen rakkniv komma på hans
huvud; till dess att den tid är ute,
under vilken han skall vara HERRENS
nasir, skall han vara helig och låta
håret växa långt på sitt huvud.”
4 Mos. 6:5

”I skolen icke rundklippa kanten
av edert huvudhår, ej heller skall
du avstympa kanten av ditt skägg.”
3 Mos. 19:27

Nice!
nån som vet vad det handlar om...

sen måste jag säga att jag har väldigt svårt för fake-dreads och populärkultur-dreads... blir så jävla plastigt och oäkta... typiskt för dagens samhälle att inte orka vänta tills håret blir långt nog att göra riktiga dreadlocks utan istället beger man sig med medellångt hår till salongen och skriker "Jag vill ha dreadlocks nu!!!" o så sätter dom i fake-dreads o sen går man nöjd därifrån o tycker att man är reggae, rasta eller whatever...

Real deal or no deal!
Citera
2007-05-03, 21:53
Medlem
Mixtapes avatar
har dreads för tillfället, hade kanske axellångt hår i nacken och lite kortare resten av håret. Gör inte med löshår! när ditt riktiga hår växer ut kommer dreadsen att bli tjocka där löshåret är och tunna med det utvuxna håret.. du kan iof sätta i nytt då men de kostar en del. har en kompis som har i löshår och det ser ingen vidare ut när dreaden är dubbelt så tjock som de utan.

mitt tips är att bara använda ditt eget hår
Citera
2007-05-03, 21:57
Medlem
Mixtapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrickaren
ofT men, Var kam man köpa en stålkam modell äldre? Har letat efter den typen av kammar som fanns för men inte hittat någon.

modell äldre? gå till en djur affär o köp en kattkam där... dom har lagom tätt mellan "piggarna" och funkar bra.. det är tillexempel en sådan kam som knottydread säljer
Citera
2007-05-07, 19:12
Medlem
Akatsukis avatar
Produkter till dreadlocks?

Hejsan allihopa! Vet ni någon bra sida med produkter man kan köpa om man vill sköta dreadlocks och så? Skall skaffa det snarast och behöver dreads-schampoo och andra nödvändiga grejjor... helst en svensk sida!
Tack på förhand
Citera
2007-05-07, 19:24
Medlem
jack_of_spadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akatsuki
Hejsan allihopa! Vet ni någon bra sida med produkter man kan köpa om man vill sköta dreadlocks och så? Skall skaffa det snarast och behöver dreads-schampoo och andra nödvändiga grejjor... helst en svensk sida!
Tack på förhand

Vet ingenting om skötsel av dreads, men jag vill avråda dig från att skaffa sådana.
Ser bara fult och ovårdat ut.
Gör det inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in