• 1
  • 2
2007-06-18, 19:14
Medlem
Sitter idag på en PC och vill köpa en macbook. Frågan är om det är lönt att vänta till Oktober och köpa en macbook då med Leopard på köpet?
Vilka är de viktigaste funktioner som Leopard kommer med?
Om man inte kan leva utan det, vad kan det tänkas kosta?
Citera
2007-06-18, 19:18
Medlem
merbzzs avatar
Jag har lite samma problem. Jag ska köpa en MacBook i sommar och troratt jag ska köpa en med Tiger , man kan ju alltid uppdatera efteråt. Leopard ska enligt Apple kosta 129 dollar , vilket bli 930 kr.
Citera
2007-06-18, 19:22
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merbzz
Leopard ska enligt Apple kosta 129 dollar , vilket bli 930 kr.

Vet inte om detta tillför så mycket, men troligtvis kommer det att kosta ca 1200-1300:- här i Sverige. Moms, tull, skatter osv.
Citera
2007-06-18, 19:24
Medlem
merbzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Vet inte om detta tillför så mycket, men troligtvis kommer det att kosta ca 1200-1300:- här i Sverige. Moms, tull, skatter osv.

Det är sant , men jag tycker ändå att det är billigt för ett så kompetent operativsystem. Kolla bara in Windows priser
Citera
2007-06-18, 19:35
Medlem
Är man studerande går OS X Tiger lös på 795:- med studentrabatt via Mecenat/CSN. Antar Leopard kommer kosta lika mycket. Måste erkänna att jag har precis samma funderingar, men jag tror bestämt jag kommer slå till på en Macbook då lönen kommer. Får ta och uppgradera till Leopard då det kommer, svider inte såå mycket i plånboken
Citera
2007-06-18, 20:13
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robert-
Är man studerande går OS X Tiger lös på 795:- med studentrabatt via Mecenat/CSN. Antar Leopard kommer kosta lika mycket. Måste erkänna att jag har precis samma funderingar, men jag tror bestämt jag kommer slå till på en Macbook då lönen kommer. Får ta och uppgradera till Leopard då det kommer, svider inte såå mycket i plånboken

Är man studerande så kan man istället skaffa ett ADC Student konto.
Då får man 20% rabatt på 1 dator (istället för 10% som är standard studentrabatt) och dessutom får man Leopard gratis när det kommer (Man BÖR få då man alltid förr fått OS X om det släpps inom 12 månader).

721kr/år.

Läs mer på http://developer.apple.com
Citera
2007-06-18, 21:25
Medlem
Finns alltså fler än mej som som går i samma funderingar..
Ingen bättre vetande som kan hjälpa oss?
Citera
2007-06-18, 22:53
Bannlyst
Rätt kul att alla går i köptankar ang OS. Inte ofta man hör det om Win, då är det mest "blir att ladda ner det..."
Citera
2007-06-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tofsen
Rätt kul att alla går i köptankar ang OS. Inte ofta man hör det om Win, då är det mest "blir att ladda ner det..."

är ny i macvärlden, men finns sådana möjligheter är inte jag den som är den
Citera
2007-06-19, 00:32
Medlem
jag hade också tänkt att köpa en Macbook, men jag väntar nog tills Octobor, frågan är dock kommer jag behöva den innan så köper jag säkert en Santa Rosa PC istället :/
Citera
2007-06-19, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pythonx
Är man studerande så kan man istället skaffa ett ADC Student konto.
Då får man 20% rabatt på 1 dator (istället för 10% som är standard studentrabatt) och dessutom får man Leopard gratis när det kommer (Man BÖR få då man alltid förr fått OS X om det släpps inom 12 månader).

721kr/år.

Läs mer på http://developer.apple.com
Hmmm mer detaljerat, hur skaffat man ett ADC Student konto och är det inte längre så att man får OS X om det släpps inom 12 månader?
Citera
2007-06-19, 00:36
Medlem
silverblues avatar
Men vänta 3 månader och spara 1200 kr. jävla bråttom har man väl inte att köpa ny dator så man inte kan vänta ynka 3 månader för att få ett mycket bättre OS gratis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in