2007-06-19, 16:05
Medlem
dacartmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Var inte vad jag skrev läs om läs rätt skrev att det var SGI som sysslade med inofficell underättellsetjänst PUCKO

Men kan inte du berätta för mig hur SGI bedriver inofficiell underättelsetjänst i t ex USA? Skickar vi honom på falska papper? Eller får han tjänst som ambassadsekreterare? Samt berätta gärna mer om ärendet där någon skulle ha uppträtt under skydd av Sida, låter ju helt klart intressant.

Undanber mig gärna personangrepp.
Citera
2007-06-19, 16:30
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dacartman
Men kan inte du berätta för mig hur SGI bedriver inofficiell underättelsetjänst i t ex USA? Skickar vi honom på falska papper? Eller får han tjänst som ambassadsekreterare? Samt berätta gärna mer om ärendet där någon skulle ha uppträtt under skydd av Sida, låter ju helt klart intressant.

Undanber mig gärna personangrepp.

Om dom gör det i USA vilket är väldigt tveksamt ........ Ja du jag kan ge dig en ledtråd om mannen som förövrigt gått på karlsberg ....... Han har en bostad i Karlskrona och en i Ungern och är numera pensionär och skriven i Schweiz ........ vet du inte vem det är ? synd Fast han hann jobba åt Fn i Rom med med helt legala sysslor . Han var verksam på södra sidan av klotet tydligare kan jag icke vara då det är otillåtet enligt Flashback att peka ut personer och ja tillmälen får man om man läser så illa tyvär .Tydligare än så här kommer jag inte att vara i denna fråga
Citera
2007-06-19, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jycken
Tack, det var ett bra svar. De är alltså en slags militär expertis/part/rådgivare vid t.ex. en förhandling eller affär.

Sverige har eller har haft en militärattaché i Israel vet jag. Vad tror ni den gjorde, höll koll på utvecklingen i Israel/Libanon å de svenska FN-soldaternas vägnar? Borde inte FN göra det själva? Eller är det helt enkelt i sveriges intresse att hålla lite allmän koll på orosplatserna runt om i världen ändå, som i Sydkorea?

Eller vi har förresten FN-folk på Koreahalvön också va?
Min svågers föräldrar är militärattachéer i Israel. Deras främsta uppgift är att rapportera hem till Sverige om vad som händer där nere.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in