Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-18, 16:47
  #1
Medlem
Gryshnozks avatar
Hejsan, jag har nyss börjat köra med Ubuntu men jag har ett litet problem med ljudet. Jag hör knappt vad dom sjunger/säger när jag kör något med ljud och maxar ljudet på både headsetet och datorn. Jag har ett sennheiser usb om det är till någon hjälp...


Tack på förhand
Citera
2007-06-18, 16:55
  #2
Medlem
Bossiemans avatar
Högerklicka på volymkontrollen och välj "Öppna volymkontroll" och dra upp reglaget i bilden här:
http://img400.imageshack.us/my.php?i...krmbildsg9.png
Citera
2007-06-18, 17:14
  #3
Medlem
Gryshnozks avatar
http://img232.imageshack.us/img232/3...eenshotqi8.png den var redan inställd på det högsta, jag är lite osäker på om jag hittade rätt men det var samma namn på reglaget. Sedan så kom jag på att det strular om jag lyssnar på musik och vill t.ex. öppna en film samtidigt. Det är inget akut problem men det skulle vara roligt om det skulle funka.
Citera
2007-06-18, 17:21
  #4
Medlem
manwhor3s avatar
Hade ett liknande problem som dig förut.
Tror det va när jag körde power dvd?
Pdvd "övertog" själv ljud kontrollen, så att ljudet där. Påverkade ljudet på alla andra spelare/saker.

Kanske lite luddigt, förklarat.
Men det va längesedan jag slutade använda Pdvd.
Så minnet sviker lite.
Men det jag tänkte på, va att du ska kolla.
Så det itneär nåt annat programs ljud kontroll som är i botten(eller nära).

och att det isåfall kan vara det programet/spelaren. Som ger dig lågt ljud på att du gör.

Hoppas det löser sig
Citera
2007-06-18, 17:25
  #5
Medlem
Gryshnozks avatar
@ manwhore, tyvärr men jag får exakt samma problem oavsett om jag använder Banshee, VLC eller standardvideospelaren vad den nu heter. Jag har även haft datorn omstartad flertalet gånger efetrsom jag precis har installerat ubuntu och jag sitter på dh och vill lira med polarna en del
Citera
2007-06-18, 17:55
  #6
Medlem
Jag har precis installerat ubuntu, men ljudet fungerar inte
Vad ska jag göra?
Citera
2007-06-18, 18:07
  #7
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araben123
Jag har precis installerat ubuntu, men ljudet fungerar inte
Vad ska jag göra?

Med den mycket detaljerade beskrivningen så kommer nog lösningarna som på rullande band.
Citera
2007-06-18, 18:09
  #8
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryshnozk
http://img232.imageshack.us/img232/3...eenshotqi8.png den var redan inställd på det högsta, jag är lite osäker på om jag hittade rätt men det var samma namn på reglaget. Sedan så kom jag på att det strular om jag lyssnar på musik och vill t.ex. öppna en film samtidigt. Det är inget akut problem men det skulle vara roligt om det skulle funka.

Gå in i redigera --> inställningar i Alsamixer och klicka i att visa mer saker. Kolla också Arkiv --> Byt enhet, om du har nåt där.
Citera
2007-06-18, 20:32
  #9
Medlem
Jag fick igång det, tack!
Citera
2007-06-18, 21:29
  #10
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araben123
Jag fick igång det, tack!

Haha, underbart, vad fick du hjälp med?
Citera
2007-06-18, 22:33
  #11
Medlem
Gryshnozks avatar
Tack så mycket för hjälpen =) Det var files > sennheiser, den stod på ca halva och genom att dra upp den till hela så fick jag direkt en hel del tryck i lurarna =)
Citera
2007-06-18, 22:36
  #12
Medlem
Bossiemans avatar
Ok, glad att det löste sig för dig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback