2007-07-17, 23:01
Medlem
Profets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viren
Lär ju vara populärt bland tjejerna när du fake-skiter sönder toan varje dag

Fan vad jag skrattade åt det där
Citera
2007-07-17, 23:57
Medlem
erikgottfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buyzaba
Om ni sett "Kvareret skatan" när de ska köra ner till Tyskland för att åka skidor så kör de förbi en vägarbetsplats där det står "Färdigt år 2048" eller liknande, och alla vägarbetare ligger i hängmattor och pimplar drinkar. Typ så ser det ut varje gång jag kör förbi ett vägbygge, de sitter fan och fikar alltid. Så jag antar att det är likadant i hela byggbranschen.
Att det är VÄLDIGT mycket fusk med tiderna det sticker jag inte under stol med men visst händer det att man får jobba på som fan för att det ska bli färdigt men oftast så är det riktigt lungt. Har dom fått en tid att det ska vara färdigt tex senast 7 maj och det är gott om tid så tar vi det extra långsamt så att vi precis blir färdiga till det datumet.
Citera
2007-07-18, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marulk
Båda dessa metoder är ju mer ansträngande än att jobba på riktigt. Att springa omkring med en hoj eller gå runt snabbt med pappper under armen är inte tillräckligt slappt. Skulle hellre jobba (knacka kod) än att slappa på det sättet.

Ska man slappa ska man göra det på riktigt, brukar lägga mig i den vräkiga soffan i fikarummet med en tidning ibland. Det är att slappa, fast det ser ju inte direkt ut som man jobbar.

Det där är ju inte alls sant. Man gör ju inte såhär för att slappa, man gör det ju för att slippa arbeta, oavsett hur jobbigt det är. Det är själva principen.

Ja brukar gå runt och låtsas leta efter något eller någon. Funkar utmärkt.
Citera
2007-07-18, 13:29
Medlem
skinner5000s avatar
Som egenföretagare kan man ju göra vad man vill. På hur många jobb kan man egentligen sitta i en Baden-Baden med havsutsikt en solklar dag och dricka öl? Det enda jag gjorde var att sitta med ett block och skriva ner lite stödord till ett föredrag. En annan gång hade jag telefonkonferens från båten och en tredje gång åkte jag på fotograferings/inspirationsresa till Riksgränsen. Jag tog lite kort på några fjäll, reseten av dagarna bodde jag på hotell och lyxade till det i allmänhet och bara degade runt.

Jag kanske i snitt jobbar 3-4 timmar effektivt per dag. Ibland när projekt ska göras färdigt, föreläsningar ska göras klart, olika förslag ska skrivas osv kan det hända att man jobbar väldigt mycket och väldigt intensivt (jag jpbbar bäst under press). Men det händer inte så speciellt ofta. T.ex. kan jag ta tre månaders sommarsemester.

Dock ska man veta att det ligger mycket jobb bakom detta. De första åren höll jag på att jobba ihjäl mig. Men nu när man har kontakterna och kunderna samt har rutinen så kräver inte jobbet så mycket tid längre.
Citera
2007-07-18, 13:34
Medlem
Valnirs avatar
Jag sitter och skall göra en ritning som helst skulle varit klar förra fredagen, men jag ger mig själv tid tills denna fredag. Hittills har jag inte hunnit mycket alls. Kommer nån in på mitt rum så klickar jag bara upp ritningen lite snabbt och stirrar in i skärmen och "hmm:ar lite"

Snart ska jag sätta igång på riktigt iaf. Snart...Mycket snart..Snart alltså..Usch..snart..blä..
Semester nu, snälla...
Citera
2007-07-18, 14:06
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buyzaba
Om ni sett "Kvareret skatan" när de ska köra ner till Tyskland för att åka skidor så kör de förbi en vägarbetsplats där det står "Färdigt år 2048" eller liknande, och alla vägarbetare ligger i hängmattor och pimplar drinkar. Typ så ser det ut varje gång jag kör förbi ett vägbygge, de sitter fan och fikar alltid. Så jag antar att det är likadant i hela byggbranschen.

Garanterat!
Jag har hört en historia om en snickare på ett stort bygge i Malmö. Han gick konstant runt och bar på en och samma planka, alla trodde ju att han jobbade hårt. Personligen skulle jag hellre "jobba" är att bära på en planka :P

Det sjuka med detta är att jag har hört historien om "plank-mannen" från flera olika håll !
Citera
2007-07-18, 16:13
Medlem
erikgottfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Garanterat!
Jag har hört en historia om en snickare på ett stort bygge i Malmö. Han gick konstant runt och bar på en och samma planka, alla trodde ju att han jobbade hårt. Personligen skulle jag hellre "jobba" är att bära på en planka :P

Det sjuka med detta är att jag har hört historien om "plank-mannen" från flera olika håll !
Det kunde funkat på 70-80 talet och då särskilt på kommunerna men idag så fungerar det inte. Visst är det slappt men att han inte skulle göra något alls på en dag fungerar inte idag.
Citera
2007-07-18, 18:31
Medlem
Virens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valnir
Jag sitter och skall göra en ritning som helst skulle varit klar förra fredagen, men jag ger mig själv tid tills denna fredag. Hittills har jag inte hunnit mycket alls. Kommer nån in på mitt rum så klickar jag bara upp ritningen lite snabbt och stirrar in i skärmen och "hmm:ar lite"

Haha.. Kanske inte så bra att Fake-Jobba när man har en Deadline...
Citera
2007-07-18, 18:57
Medlem
puberts avatar
Hur fan kan ni med att fuska med jobbet när ni har kontorsjobb? Är ju inte världens mest ansträngande jobb precis...

Om grovjobbare fuskar bort någon timme emellanåt kan jag förstå, men när ni bara behöver sitta vid en dator hela dagen? Hur jävla lata är ni?
Citera
2007-07-18, 20:23
Medlem
Hurris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pubert
Hur fan kan ni med att fuska med jobbet när ni har kontorsjobb? Är ju inte världens mest ansträngande jobb precis...

Om grovjobbare fuskar bort någon timme emellanåt kan jag förstå, men när ni bara behöver sitta vid en dator hela dagen? Hur jävla lata är ni?

Inte för att jag är kontorsnisse, eller. Ironiskt nog är jag grovis(betongare).
Men jag kan tänka mig att det är psykiskt utmattande att sitta i samma kontor hel dagarna utan att kunna sträcka på benen eller ta lite frisk luft. 8 timmar om dagen.

OnTopic, en annan bra sak man kan göra och ingen kan klandra dig för, det är som någon nämnt ovan.
Blindskiten, man låtsas gå på toa.
Citera
2007-07-18, 21:42
Medlem
Smörjmedels avatar
Det ultimata vore nästan om man vara några stycken som gick ihop för att
låtsas jobba.

Tex att man gjorde ett projekt eller motsv ihop.
Citera
2007-07-18, 22:03
Jobbade som arbetsledare på ett skogsvårdsföretag. Skulle hålla kolla på ungdomarna osv. Brukade alltid vara så att jag jobbade stenhårt till 10.00, fika 10.00-11.00, sova till 12.00 och sen fika till 13.00. De resterande tre timmarna spenderade jag med att kolla vad de hade producerat under tiden jag latat mig, samt att jag "övervakade" dem genom att bara sitta och kolla på när de arbetade. Oftast hade jag ett block i näven och låtsades göra anteckningar.

Hade jag riktigt tråkigt så sa jag att jag hade glömt några viktiga papper i hemmet, åkte hem och käkade lunch några timmar innan jag återvände.

Och för detta fick man 20.000 i månaden (inte illa med tanke på att jag själv är student)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in