haha, så kreativ man kan vara för att slippa jobba ^^
på mitt "jobb" (är timvikarie som får hoppa in när en person är sjuk så jag ser mig själv som arbetslös) är det väldigt lätt att slappa
Är på bussgods och det är en väldigt liten station så det är bara en person åt gången som jobbar där
Fast om en jobbig kund ringde eller någon annan från nån annan station undrade om saker så kunde man skylla på att man hade en inkomande last som man var tvungen att hämta och därför inte kunde prata just då ^^
Funkar dock dåligt numer när chefen tyckte att det var en smart ide att skicka in kopior på vilka bussar man har till alla stationerna så nu är sånt lätt att kolla
men annars, hmm... man orkar inte sortera paket utan skickar med de på nån buss som går åt "rätt håll" så får de på den andra stationen sortera dem
Låta kunder fylla i sina kollilappar själva,
sitta utanför och röka och låtsas att man har rast när kunder kommer, de står faktiskt snällt och väntar tills man har rökt färdigt i de flesta fall

Se liten och svag ut när man ska lasta i tunga kollis så brukar "starka" pojkar komma och lasta åt en ^^ (det är bra att vara tjej ibland)
man tränar upp ögonmåttet så slipper man mäta varenda litet skitpaket när det ska skrivas in i datorn alternativt be kunden mäta och väga paketet själv
(funkar också förvånansvärt ofta)
Skicka iväg jobbiga kunder med jobbiga frågor till en annan station ^^
osv osv osv.
En grej en som jobbade där alltid körde med: hon stängde fem-tio minuter innan stängningsdags, fast det vågar inte jag göra, chefen ringer ibland lite då och då nån minut innan stängningsdags för att kolla att man är kvar