Tack Sponk, Det funkar bra att komma åt filerna nu i alla fall.
Jag har redan provat att göra repair men det fungerade inte, jag kommer fortfarande inte åt fliken med Windows recovery utan det kommer bara upp felmeddelande så det blir till att ta bort filerna så länge.
Däremot fick jag ett nytt problem när jag höll på att lösa det här. Nämligen att Windows lyckades "tappa bort" två av mina andra partitioner (som ligger på samma fysiska disk). Helt plötsligt var partitionerna bara borta och istället fanns där en drive med oformatterad data som inte windows kan läsa.
Partitionsinformation har på något sätt försvunnit och jag hittar inget program som lyckas återställa den. Jag vågar heller inte göra för mycket i rädsla av att permanent skada disken så att filerna inte går att få tillbaka.
Vilket är det bästa programmet som typ scannar av en hel hårddisk för att hitta partitionsinformation som försvunnit och återskapar fillistan (NTFS)?
Det finns ju hur många partitionsprogram som helst så jag vet inte vad jag ska prova. (vill helst också att programmet ska klara att scanna av disken utan att göra några åtgärder eller reparationer på egen hand.
Tacksam för tips!