• 1
  • 2
2007-06-17, 14:37
Bannlyst
Hej

Jag har laddat ner en film som jag skulle vilja se på min riktiga TV med dvd. Jag har bara brännt musik till CD Skivor förrut och det fungerar ju inte på samma sätt som när man bränner DVD, eller?
När jag använder Windows Media Player (11) så är ju ju hur lätt som helst att bara bränna musik till sin CD skiva men jag kan inte spela video filer i Windows Media Player, fast jag har för mig att jag sett andra som spelar video på Windows Media Player. Om jag hade kunnat spela video i min Windows Media Player så borde jag väl kunna bränna ut det bara jag sätter en tom DVD-R skiva i min dator? Så kanske det är någon som vet hur jag fixar så jag kan se video med Windows Media Player... Det verkar ju vara något fel på codec:en.
Jag är ganska oteknisk o.s.v. så försök förklara ganska utförligt om du vet hur man gör!
Citera
2007-06-17, 15:08
Medlem
mogs avatar
Som jag skrev i en annan tråd:

Du kan ju konvertera filmerna till DVDvideo format och sedan bränna ut dom. Detta passar sig bäst till dom DVDspelare som inte klarar av att spela upp DivX / XviD filmer.

Sådant görs ganska enkelt med ConvertXtoDVD.

Programmet tar filmen och konverterar den till s.k. DVDvideo format som man enkelt kan bränna ut med samma program eller med Nero. Man brukar kunna få med 2 filmer (om filmerna är ca. 700 MB/styck) på 1 DVD skiva.

En annan lösning om du inte vill konvertera om filmerna är att tanka i DVDR format.

Ps. Tar du hem testversionen av ConvertxtoDVD så kommer det att vara en irriterande "vattenmärkning" på skärmen, men det går enkelt att lösa genom att antingen köpa programmet eller använda sig av en crack/patch/reg fil som man kan typ hitta här.

Citera
2007-06-17, 18:39
Medlem
JoeL431s avatar
Imgburn lättast
Citera
2007-06-18, 12:39
Medlem
Mx_1337s avatar
Om har den dvd som ska klara DivX/XviD då ? om man vill bränna en .avi med tillhörande .srt/.sub ? är de bara att döpa dom till film.avi och film.srt lägga i samma mapp och sen bränna ?
Citera
2007-06-18, 23:13
Medlem
Allan Akbars avatar
Jag brukar använda en vanlig tändare, funkar perfekt varje gång.
Citera
2007-06-18, 23:26
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Jag brukar använda en vanlig tändare, funkar perfekt varje gång.

Jo, men ibland läser inte DVDn skivan...

Bästa är att göra det i datorn med typ nero vision eller liknande mjukvara
Citera
2007-06-19, 00:56
Medlem
IseeUs avatar
Om jag har laddat ner en DVDr och packat upp den så får jag en .img fil. Hur ska jag bränna denna då för att kunna kolla på en vanlig DVD-spelare?
Jag använder Nero.
Citera
2007-06-19, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IseeU
Om jag har laddat ner en DVDr och packat upp den så får jag en .img fil. Hur ska jag bränna denna då för att kunna kolla på en vanlig DVD-spelare?
Jag använder Nero.

imgburn som nån tipsade om funkar alldeles utmärkt utan en massa lull lull
Citera
2007-06-19, 04:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IseeU
Jag använder Nero.

Har du det kompletta Nero eller en begränsad version? Till min dator följde det med ett Nero program med Nero express, men inte med Nero Burning Rom osv.
Nåja jag utgår från att du laddat ner riktiga Nero från nån skön tracker (gamla begränsade versioner stöder ibland inte alla disc-image-typer)

Du kan göra på olika sätt, t ex:

1. Öppna Nero Startsmart, välj DVD och inte CD längst upp
2. Välj fliken säkerhetskopior och "bränn bild till skiva"
3. välj din img-fil i filmenyn, klicka sen på BURN i menyn

Vill du vara lite 3liTe kan du starta programmet Nero Burning Rom på egen hand.

1. välj Nero burning rom i startmenyn/program/nero/data/Nero burning rom
2. Se till att dvdrom är valt, välj "open". öppna din discimagefil. tryck på knappen "burn"
Citera
2007-06-19, 09:11
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Om har den dvd som ska klara DivX/XviD då ? om man vill bränna en .avi med tillhörande .srt/.sub ? är de bara att döpa dom till film.avi och film.srt lägga i samma mapp och sen bränna ?
Japp, se till att filmen och undertexten har exakt samma namn så ska det funka.

Citera
2007-06-19, 11:38
Medlem
IseeUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baronE_
Har du det kompletta Nero eller en begränsad version? Till min dator följde det med ett Nero program med Nero express, men inte med Nero Burning Rom osv.
Nåja jag utgår från att du laddat ner riktiga Nero från nån skön tracker (gamla begränsade versioner stöder ibland inte alla disc-image-typer)

Du kan göra på olika sätt, t ex:

1. Öppna Nero Startsmart, välj DVD och inte CD längst upp
2. Välj fliken säkerhetskopior och "bränn bild till skiva"
3. välj din img-fil i filmenyn, klicka sen på BURN i menyn

Vill du vara lite 3liTe kan du starta programmet Nero Burning Rom på egen hand.

1. välj Nero burning rom i startmenyn/program/nero/data/Nero burning rom
2. Se till att dvdrom är valt, välj "open". öppna din discimagefil. tryck på knappen "burn"

När jag trycker på Bränn bild till skiva så kommer Nero Express upp, men då är Data CD markerad trots att jag har valt DVD från början.
Ska jag då ändra som på bilden och sen bränna eller.
http://img144.imageshack.us/img144/426/nerobn3.jpg
Citera
2007-06-19, 18:32
Medlem
TuXIs avatar
Skickas från Fildelning till MS Windows.

//Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in