• 1
  • 2
2007-06-18, 23:46
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Bakpulver r en blandning av bikarbonat och en syragivare om jag inte tar fel, syftet r vl att ge vtejoner till bikarbonatet s att det jser (tillverkar koldioxid). Testa blanda citronsyra och bikarbonat i ett glas med vatten s frstr du...
Pga av det s borde ju bakpulver vara hyffsat neutralt, kanske tom surt, vilket inte bikarbonat r. Rekommenderar drfr bikarbonat, men mngden har jag ingen som helst aning om.

Jao, det experimentet gjordes ngon gng i lgstadiet tror jag, kommer dock inte ihg vad som rrde det. Tack fr upplysningen!

Mngden har jag fr mig om ska vara hlften krossade och torkade yopo och hlften snckskal/bikarbonat/vad man nu vill ha i som r basiskt.
Citera
2007-06-19, 00:20
Medlem
semafors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salerref
Jag tror att han ska gra en bryggd p det s NaOH r nog inte det naturliga valet. :P

Jod, riktiga mn tl lite natriumhydroxid i nsan.
Citera
2007-06-19, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semafor
Jod, riktiga mn tl lite natriumhydroxid i nsan.
Aah... Just ja, jag glmde att jag inte r p MM lngre och hr p fb r ju alla riktiga mn :P
Citera
2010-04-07, 15:50
Medlem
Thisblowsasss avatar
25 g Lime kostar ju typ 30 spnn s varfr klaga Ska snart bestlla, hur mycket lime ska jag ha tillsammans med 3 frn?
Citera
2010-07-11, 23:31
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thisblowsass
25 g Lime kostar ju typ 30 spnn s varfr klaga Ska snart bestlla, hur mycket lime ska jag ha tillsammans med 3 frn?

Det r inte "Lime", som i frukten lime det pratas om, utan kalk (som t.ex. finns i snckskal). Det r versttningsfel bara.
Citera
2010-07-13, 15:00
Bannlyst
Kalk gr ju att kpa verallt p blomster och trdgrdsbutiker.
Det r INGEN citrusfrukt vi talar om hr.

mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här