Citat:
Ursprungligen postat av Teliatomten
Jaha? Nu får man inte välja vilket jobb eller hur man vill leva det? nu måste man jobba sig uppåt...även fast man är nöjd med sitt enkla liv

?
och det där med att arbetarklassen förstör Sverige?
Hur fan ska ni "högutbildade" medel/över-klassen kunna göra ett sånt enkelt jobb som att va undersköterska eller att jobba som kassörska på ica?
utan arbetarklassen så skulle Sverige gå under, inse det, det är arbetarna som håller Sverige på tå medans dom högutbildade försöker göra allt för att förstöra ( se politikerna )
(Är själv medelklassare, och nog nära öfvreklassen enligt vissa)
Klart som fan att man får välja vilket jobb man vill. Att arbeta för att få det bättre kan man göra på många sätt. Men att sitta på sitt arsle och tro att saker och ting är som de är och aldrig kommer förändras är att ha en total brist på vilja och ambition. Särskilt om det kombineras med ett sånt där tröttsamt överhetsförakt, där man inte fattar att direktörsposter och regeringstjänster kommer någon till skänks, utan att man måste jobba för att komma dit, och jobba för att få behålla dem.
Tro mig, jag har haft många s k skitjobb, och trivts rätt bra med dem. Det jag däremot inte trivts med har varit attityderna hos mina kollegor. Kom med ett förslag på hur du ska utveckla arbetet på ICA och du kan räkna med att få höjda axlar och frånvarande blickar till svar. Det generella på sådana ställen är just det, att man inte fattar vilka möjligheter och vilket ansvar man har som individ för att göra sin tillvaro bättre. Det är uttryck för en förlorarmentalitet och ett kunskapsförakt som jag aldrig har kunnat förlika mig med.
Att påstå att politikerna skulle göra allt för att förstöra är bara absurt och ett uttryck för samma sorts idioti. Politiker gör fel, gör misstag och saknar ofta kunskap om sakfrågor, men att påstå att de aktivt går in för att förstöra är bara korkat. Om du tror det är så jävla enkelt att vara politiker, gå in där själv och casha in en riksdagslön på att inte göra någonting vet jag.