• 1
  • 2
2007-06-17, 15:48
Medlem
Sigrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merlin2

edit: ser att den ser pdf som bild, hallå, pdf är ingen bild!

Hos mig ser XnView det inte PDF som bild men det kanske beror på att jag använder Scansoft som första val till PDF:er och inte Acrobat 8.
Citera
2007-06-17, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sigrid
Hos mig ser XnView det inte PDF som bild men det kanske beror på att jag använder Scansoft som första val till PDF:er och inte Acrobat 8.

Roligt att du tyckte om det.

Det finns många bra finesser i XnView förutom att det tar enormt många olika bildformat.

* Inbyggd Editor/Browser
* Skapar Webbsida eller Kontaktkarta på nolltid
* Snabbare än de flesta andra bildvisare
* Går att länka direkt till Total Commanders inbyggda visare (funkar även med irfanview)

* Kan enkelt göra om en slideshow till en exe fil, då behöver du inte ens starta XnView för att se bildspel på dina utvalda bilder.

* Du skapar enkelt panoramabilder

* Finns inget program som är lättare att göra batchkonverteringar i. Ändra storlek, byt bildformat, lägg på filtereffekter osv på tusentals bilder med några klick bara.

Och mycket mycket mer.........

Så gott som allt är konfigurerbart i XnView, när man väl lärt sig programmet så verkar både AcDc och Irfanview futtigt. Tro mig, jag har kört allihop.
Citera
2007-06-17, 17:28
Bannlyst
Citat:
det första jag komemr på när du säger 430 är "Vem fan använder alla dem?".
ingen använder mer än runt 10 bildformat, jpg, gif, tif, bmp osv, du kommer knappast över 25 bildformat.

Visst du kanske använder programmet för att arbetar med bilder professionallt men 430 format

edit: ser att den ser pdf som bild, hallå, pdf är ingen bild!

Har mängder med gamla bilder i PC1-3, SPC, IMG, IFF, NEO format, inget annat program hade kunnat konvertera dem till JPG format åt mig. Ibland stöter man på udda bildformat (speciellt äldre) och då är det bra med ett program som snabbt kan konvertera dem till ett av dagens standardformat.

PDF?

Testa Foxit..............

Släng sedan Adobe Reader, den där kassa tröga klumpiga läsaren kan man gott vara utan.

Här är en som garanterad aldrig blir slö.............

http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php

This free utility lets you view PDF files, and edit any of the text they contain.
Adobe Reader isn't your only option for viewing PDF files. Foxit Reader is a free utility that includes some tools that Adobe lacks, including a "typewriter" tool that lets you type text over any PDF, not just files that have been set with form fields.

We found that Foxit launches very quickly (in about one second) and it requires no installation--you just run the executable file. It allows you open, view, print, and change the page layout in PDF files. For some functions, such as the typewriter function, FoxIt Reader shows an ad for FoxIt Reader Pro. However, these functions still work with minor limitations.

In our experience, when it comes to viewing PDF files, Foxit Reader beats Adobe Reader hands-down.

Note: We have received reports that some security software flags Foxit Reader as a security threat. The vendor claims that this is because FoxIt reader is an .exe file with no installer package. PC World has scanned Foxit Reader for malware, and we have discovered none in the program.

http://www.pcworld.com/downloads/fil...n.html?RSS=RSS
Citera
2007-06-17, 20:08
Medlem
merlin2s avatar
tyvärr så kör jag med pdf på proffsnivå så jag behöver acrobat prof.´s alla små verktyg men tack för tipset.
Citera
2007-06-17, 22:48
Bannlyst
Citat:
tyvärr så kör jag med pdf på proffsnivå så jag behöver acrobat prof.´s alla små verktyg men tack för tipset.

Då förstår jag, men behöver du ett litet smidigt program för att bara läsa pdf dokument så är Foxit inte helt fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in