• 1
  • 2
2007-06-16, 15:52
Medlem
Har en gammal "Puckard Bell" data med 128ram. har tagit högupplösta bilder som jag vill kolla på och då jag inte har programmet "visningsprogramm för bilder och fax" som jag vill ha måste jag ta allt tittande genom paint. Detta gör med denna sega data att det tar ca 2 minuter per bild då den bara står och tuggar. Detta fungerar självklart inte, hur gör jag för att få visningsprogrammet? Finns det andra som är att rekomendera?
Citera
2007-06-16, 16:48
Medlem
merlin2s avatar
programmet som jag använder för att titta (inte redigera) bilder heter ACDSee.
Goggla på programmet så hittar du det säkert, ett utmärkt program som gör det den ska utan extra onödiga funktioner.

Finns säkert andra program men jag kommer alltid tillbaka till denna.

ps. att ställa in den första gången tar iaf en viss tid dock.
Citera
2007-06-16, 17:54
Medlem
Sigrids avatar
Irfanview är också ett bra program, finns att ladda ner,

http://www.irfanview.com/main_download_engl.htm
Citera
2007-06-16, 18:12
Medlem
Cum*s avatar
ACDSee kan jag också rekomendera. Använde det själv väldigt mycket när man satt på 98/ME eller vad det nu var.
Citera
2007-06-16, 21:09
Bannlyst
Här är programmet som slår allt annat med hästlängder, supporterar över 430 olika bildformat, och är helt gratis att ladda hem och använda. Har själv använt det i flera år och skulle aldrig ens komma på tanken att byta.

http://www.xnview.com/
Citera
2007-06-17, 10:31
Medlem
merlin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Här är programmet som slår allt annat med hästlängder, supporterar över 430 olika bildformat, och är helt gratis att ladda hem och använda. Har själv använt det i flera år och skulle aldrig ens komma på tanken att byta.

det första jag komemr på när du säger 430 är "Vem fan använder alla dem?".
ingen använder mer än runt 10 bildformat, jpg, gif, tif, bmp osv, du kommer knappast över 25 bildformat.

Visst du kanske använder programmet för att arbetar med bilder professionallt men 430 format

edit: ser att den ser pdf som bild, hallå, pdf är ingen bild!
Citera
2007-06-17, 10:55
Medlem
Det finns ett gammalt program som heter picaview som jag kan rekommendera.

Det funkar som så att när du högerklickar på en fil så visas en thumbnail av bilden som filen innehåller (om den innehåller någon).
Citera
2007-06-17, 11:02
Medlem
Cum*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merlin2
det första jag komemr på när du säger 430 är "Vem fan använder alla dem?".
ingen använder mer än runt 10 bildformat, jpg, gif, tif, bmp osv, du kommer knappast över 25 bildformat.

Visst du kanske använder programmet för att arbetar med bilder professionallt men 430 format

edit: ser att den ser pdf som bild, hallå, pdf är ingen bild!
Men en dag sitter man där när man behöver komma åt ännu ett bildformat än de 10 man brukar använda...

Det är ungeför som VLC, vem har nu nytta över alla codecs som den stödjer. Inte många men när man väl stäter på något ovanligt så kan det vara bra att ha.

Och sen är det ju i och för sig så som du säger, att det nog itne är någon "vanlig" PC -användare som lär behöva det.
Citera
2007-06-17, 11:24
Medlem
orns avatar
Jag rekommenderar iaf ACDSee, pålitligt och inte så systemkrävande.
Citera
2007-06-17, 11:35
Moderator
Falukropps avatar
Kör på Irfanview och gillar det. Gratis och blixtsnabbt.

Körde ACDSee tills för några år sen, och den var väl helt okej den med. Men de fick nån slags vision om att programmet skulle vara en editor också, och då var det bara att droppa det.
Citera
2007-06-17, 12:04
Bannlyst
annars är picasa2, alltså googles egna program för bildvisning ganska bra och gratis.
Citera
2007-06-17, 15:40
Medlem
Sigrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore

Tackar för länken, har laddat ner och tycker det är förvånansvärt bra för att vara ett gratisprogram.
Tycker det laddar snabbare än ACDsee 7.0.

Mvh
Sigrid
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här