• 1
  • 2
2007-06-17, 12:54
Medlem
jhsns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
När hänger det sig? Testa annars med Opensuse 10.2 och kör hårdvarutestet som finns i startupmenyn på skivan. Kan du inte ens starta upp det testet så har du allvarligt fel i datorn.

Själv misstänker jag att du kan ha problem med minnet för det kan leda till tvärstopp utan felmeddelanden..

Har inget med minnet att gora tror jag, har testat med bara ett minne i sedan kopte jag ett nytt och det funkade fort farande inte att boota med nagon skiva :/
Citera
2007-06-17, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jhsn
testade ubuntu med alla jävla sätt utan lycka :/ Det bara hänger sig
stänga av Hyper threading, det är en fujitsu siemens går inte att ställa in mycket i BIOS.
Information ?

Väldigt tacksam för era svar

Kan du inte pasta de sista 10-15 raderna som du får upp på skärmen, annars är det svårt att hjälpa dig med så lite information som du kommer med.
Citera
2007-06-18, 01:41
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhsn
Har inget med minnet att gora tror jag, har testat med bara ett minne i sedan kopte jag ett nytt och det funkade fort farande inte att boota med nagon skiva :/

Vad är det egentligen som inte fungerar? Kan du inte alls starta från CD så är det väl närmast till hands att misstänka att din CD/DVD-spelare är trasig, att det är fel på dina skivor eller att BIOS helt enkelt inte är inställt så att det är med på vad du försöker att göra.
Citera
2007-06-18, 09:34
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Vad är det egentligen som inte fungerar? Kan du inte alls starta från CD så är det väl närmast till hands att misstänka att din CD/DVD-spelare är trasig, att det är fel på dina skivor eller att BIOS helt enkelt inte är inställt så att det är med på vad du försöker att göra.

Det fanns även en del BIOSar som inte fungerar ihop med P4or som hade hyperthreading igång. Men frågan är fortfarande när det hänger sig. Det är nämligen BIOSet som laddar in början av skivan fram tills man får meddelande om att Linux-kärnan startar (först då startas de drivrutiner som finns med i kärnan). Så om det hänger sig innan man kommer till dessa rader så är det inte i Linux det är fel på, utan antingen i BIOS, CD/DVD-spelare eller i minnet.

Kommer man så långt att man får en boot/installations-meny så finns det ju möjligheter att köra installationen med div funktioner avstängda som annars kan spöka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in