Jag har under kvällen igår försökt få min gamla iBook att boota helt utan nått grafiskt trams. Det går ju att boota in i SUM men då får jag inte tillgång till nätverk och sånt som behövs för att det ska vara någon mening.
Det funkar ju att på Login-skärmen skriva >console och hoppa in i consoleläge och det verkar som att väldigt lite av det grafiska körs med den metoden.
Jag har än så länge fått den att boota i verbose mode med 'sudo nvram boot-args="-v"' och har i /etc/ttys ändrat för att få den att boota på detta sättet:
Alltså bytt ut
Kod:
#console "/usr/libexec/getty std.57600" vt100 on secure
console "/System/Library/CoreServices/loginwindow.app/Contents/MacOS/loginwindow" vt100 on secure onoption="/usr/libexec/getty std.9600"
till
Kod:
console "/usr/libexec/getty std.57600" vt100 on secure
#console "/System/Library/CoreServices/loginwindow.app/Contents/MacOS/loginwindow" vt100 on secure onoption="/usr/libexec/getty std.9600"
Det borde fungera och gör det nästan. Jag kommer till en konsol där jag ska logga in, det fungerar dock inte och den säger att mitt lösenord är fel. Det går att därifrån ssha till datorn så nätverket är igång, det fungerar dock inte att logga in med ssh heller utan den säger att lösenordet är fel.
Några tips?