Jag har under kvllen igr frskt f min gamla iBook att boota helt utan ntt grafiskt trams. Det gr ju att boota in i SUM men d fr jag inte tillgng till ntverk och snt som behvs fr att det ska vara ngon mening.
Det funkar ju att p Login-skrmen skriva >console och hoppa in i consolelge och det verkar som att vldigt lite av det grafiska krs med den metoden.
Jag har n s lnge ftt den att boota i verbose mode med 'sudo nvram boot-args="-v"' och har i /etc/ttys ndrat fr att f den att boota p detta sttet:
Allts bytt ut
Kod:
#console "/usr/libexec/getty std.57600" vt100 on secure
console "/System/Library/CoreServices/loginwindow.app/Contents/MacOS/loginwindow" vt100 on secure onoption="/usr/libexec/getty std.9600"
till
Kod:
console "/usr/libexec/getty std.57600" vt100 on secure
#console "/System/Library/CoreServices/loginwindow.app/Contents/MacOS/loginwindow" vt100 on secure onoption="/usr/libexec/getty std.9600"
Det borde fungera och gr det nstan. Jag kommer till en konsol dr jag ska logga in, det fungerar dock inte och den sger att mitt lsenord r fel. Det gr att drifrn ssha till datorn s ntverket r igng, det fungerar dock inte att logga in med ssh heller utan den sger att lsenordet r fel.
Ngra tips?