• 1
  • 2
2007-06-15, 22:31
Medlem
quaertys avatar
Vilket kött faller dig i smaken? Förklara gärna varför.
Citera
2007-06-15, 22:36
Medlem
Jag älskar ju all slags fläskkött. Svårt att beskriva varför, svårt att beskriva vad med en smak man gillar. Men fläsk är då godast, i alla fall.
Nöt går också an= är också gott. Och hare.... mycket gott kött

Men att förklara varför ett visst kött smakar godare än ett annat, det kan då jag inte göra

Tillägg: Men godaste köttet av dem alla är ändå det av hjort och rådjur
Citera
2007-06-15, 22:37
Medlem
LadyTieras avatar
det mesta!

har däremot lite svårt för bacon om det är ihop med annat kött, tex kyckling.
Citera
2007-06-15, 22:38
Medlem
quaertys avatar
Du behöver ju egentligen inte förklara, den gyllene grisen är nog överlägsen, speciellt i grilltider
Citera
2007-06-15, 22:40
Medlem
LadyTieras avatar
En riktigt fin och rare-stekt/grillad bit nötkött kan jag äta som den är utan krydda (men helst med grovmalen svartpeppar)

fläskarre? gärna grillad.
fläskstek med äppelmos...

nu måste jag gå och laga en till middag
Citera
2007-06-15, 22:40
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
det mesta!

har däremot lite svårt för bacon om det är ihop med annat kött, tex kyckling.
Bacon gifter sig väldigt bra med nästan allt, så där har du fel. Men du är fortfarande söt och har okay åsikter, så vi stryker väl ett streck?
Citera
2007-06-15, 22:41
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Bacon gifter sig väldigt bra med nästan allt, så där har du fel. Men du är fortfarande söt och har okay åsikter, så vi stryker väl ett streck?
Haha!

Jag gillar bacon som fanken men har svårt för den på hamburgare/runt korvar etc, jag vill ha smakerna rena.
Citera
2007-06-15, 22:48
Medlem
Tolvans avatar
Älgkött är sjukt gott att grilla och eftersom farsan både är jägare och grillkung (tror han iaf) så blir det mycke grillad älg.

Annars är gravat renkött och rökt renhjärta väldigt gott och något som granterat finns med på mitt julbord.
Citera
Medlem
quaertys avatar
Bacon är nästan bara fett. Grattis, den bästa smakbäraren som finns. Ät bacon med vad som helst, blunda, njut, känn verkligheten komma ifatt. Bacon tar dig till nya höjder.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Vilket kött faller dig i smaken? Förklara gärna varför.

Höns, det som kallas kyckling är trådigt och torrt. Fastnar i tänderna
Ko i form av filé är njutbart och mums.
Gris nää jag tänker bara på nöffe då, en trevlig prick att grymta med i stian. Det kan jag inte äta. Dessutom äter jag då också en massa muslimska själar och det vågar fan göra om man vill ha halsen hel och obeskuren.
Älg är gott
Hare är mindre gott men lättillgängligt. Snarar ofta hare i mitt bostadsområde.
Ett och annat rådjur brukar jag också ta.
Har prövat att fånga änder i parken det är inte svårt, men låt dem möra först annars blir det segt.
Citera
2007-06-15, 22:50
Medlem
skinner5000s avatar
Jag håller helt med Ladyn här, bacon ska ätas som det är anser jag eller i typ carbonara eller pankaka med att vira det runt saker tycker jag inte om.

Annars gillar jag alla former av kött även om det som kan hållas blodigt och rosa står lite högre upp än annat. När det gäller "köttdiskkött" tycker jag att lammstek är det godaste. Men ska jag vara ärlig tycker jag om allt kött i köttdisken på affären.
Jag fullkomligt älskar viltkött (det får gärna vara självavlivat) och ovanligt kött. Val, delfin, gasell osv tycker jag verkligen är supergott och jag tycker verkligen om att prova nya köttsorter precis som jag gillar att prova nya maträtter och nya alkoholdrycker.
Citera
2007-06-16, 03:38
Bannlyst
Tycker att älgfilé är bland det godaste man kan äta i köttväg, varför, det kan jag inte förklara, det är bara fantastiskt gott!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in