Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-06-15, 15:02
  #1
Medlem
Laroches avatar
Står i valet mellan 15/17 tums macbook pro ska andvändas som stationär enstaka gånger från hemmet har en 15 tums powerbook nu 17 tummarn är ju jävligt nice vad skulle ni välja?
Citera
2007-06-15, 15:03
  #2
Medlem
Laroches avatar
Har ej heller bestämmt mig om glossy eller inte.
Citera
2007-06-15, 15:10
  #3
Medlem
krijgenics avatar
Jag vet att jag tycker min MacBook som är 13" är för liten i alla fall. I och med att du främst ska använda den i hemmet, så hade jag nog valt en 17" som inte är glossy, om jag vore du.
Citera
2007-06-15, 15:14
  #4
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Ska du verkligen inte bära runt på den så mycket så ska du ju ha så stor som möjligt!

17 tum tycker jag dock inte är bärbart för fem öre och hade då hellre lagt de extra tusenlapparna på kräm till 15-tummaren.

Ett tips om du ska ha laptopen stående på skrivbordet för det mesta är att köpa någon form av upphöjning. Fick sjukt ont i nacken efter att suttit och stirrat ned på min iBook och MacBook i något år. Köpte då denna och sedan dess mår nacken mycket bättre. Ser lite fult ut kanske men det får det vara värt.
Citera
2007-06-15, 16:33
  #5
Medlem
slrslrs avatar
Ska du bara vara hemma så är det 17" du ska ha som alla andra redan har tipsat dig om. Jag tycker heller inte om 17" laptops, det ser bara förjävligt ut. Jag har haft glossy och nu har jag inte glossy (tror det) och jag tycker det e bekvämare utan glossy.
Citera
2007-06-15, 17:02
  #6
Medlem
Kapten Kokss avatar
Vad är det egentligen för skillnad på glossy vs. icke glossy
Citera
2007-06-18, 10:14
  #7
Medlem
skillnad

http://farm1.static.flickr.com/77/17...603e860f70.jpg.

Du får en ljusstärkare skärm med skarpare färger om du väljer glossy. Men problemet är att det blir irriterande reflexer!
Citera
2007-06-18, 11:12
  #8
Moderator
^Eazs avatar
Jag hade maxat ut 15":aren, sen hade jag köpt en 19" LCD Skärm till den.

då har du en bärbar de gånger du behöver ha den med dig, och du har en trevlig skärm att jobba på hemma.
Citera
2007-06-18, 11:20
  #9
Medlem
rasmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Jag hade maxat ut 15":aren, sen hade jag köpt en 19" LCD Skärm till den.

då har du en bärbar de gånger du behöver ha den med dig, och du har en trevlig skärm att jobba på hemma.

Håller verkligen med där! Då får du både en shyst stationär dator och en bärbar när du väl behöver det, samt bättre prestanda.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback