2007-06-15, 13:48
Bannlyst
Jag har redan sökt efter någon sådan tråd, men inte hittat något speciellt. Bara några föråldrade trådar från 2002, så det duger icke.

Nåja, till topic. Vad käkar ni för nudlar och varför gör ni det? Jag snackar då främst om cup noodles eller såna vanliga i små papperspåsar med tillhörande krydda. Skriv gärna priser och vart man kan inhandla nudlarna, det hade varit perfekt.

Jag själv käkar mest Samyang Ramen som kostar 15 kronor för fyra förpackningar här vart jag bor. När det ska lyxas till köper jag cup noodles från Nissin tror jag, men jag är inte säker. Kostar nog en tia stycket ungefär. Jag letar nu efter nudlar med mycket grönsaker och kött i förpackningen, så det hade varit jävligt fint om ni kände till några.

Nu ska jag gå och laga en portion. Puss.
Citera
2007-06-15, 15:28
Medlem
roxies avatar
När jag "lyxar till det" brukar det bli någon schysst restaurang eller så. Definitivt inte nudlar.

Annars tycker jag faktiskt ICA's egna är helt okej.
Citera
2007-06-15, 15:35
Medlem
De enda jag kan tycka vara goda, är (tror jag) Samyang Ramen med kycklingssmak (blå). Resten med "smakpåse" smakar inte allt för roligt. Har då testat ovan nämnda och ICA:s egna.
Citera
2007-06-15, 15:35
Medlem
Bjerons avatar
Varför äter du nudlar? Hört talas om ris? Potatis? Råris? Qiouna? Bulgur?

Nåja, Willys har 10 pack som sägs ska vara tragiskt billiga. Inte över 40kr har jag hört.
Citera
2007-06-15, 15:47
Medlem
Enitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjeron
Varför äter du nudlar? Hört talas om ris? Potatis? Råris? Qiouna? Bulgur?

Nåja, Willys har 10 pack som sägs ska vara tragiskt billiga. Inte över 40kr har jag hört.
Man äter nudlar för att det faktiskt är GODARE att äta rent än någon annan basvara, möjligt undantag är pasta då.
Citera
2007-06-15, 15:51
Medlem
jeppstahs avatar
Fanns några nudlar med vitlökssmak förut.
Dom finns inte kvar tror jag.. saknar dom fruktansvärt.
Citera
2007-06-15, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Metaxa
De enda jag kan tycka vara goda, är (tror jag) Samyang Ramen med kycklingssmak (blå). Resten med "smakpåse" smakar inte allt för roligt. Har då testat ovan nämnda och ICA:s egna.

Hm, har du provat den mörkgröna (fläsk), den röda (biff) eller den bruna (champinjon)? Kan varmt rekommendera dessa tre smaker, helt klart mina favoriter.
Citera
2007-06-15, 16:22
Medlem
dePauls avatar
Den bästa är av egen tillverkning. Jag gör en något lösare smet än vanligt på ägg, mjölk, mjöl, salt, peppar och färskriven muskotnöt. Sedan pressar jag ut smeten med min potatispress direkt ner i kastrullen med sjudande lättsaltat vatten.

~Paul~
Citera
2007-06-15, 16:22
Medlem
Enitys avatar
Den rosa dvs den med räksmak är min favorit.

dePaul, visst göra egna är säkert jättegott, har aldrig prövat så jag uttalar mig inte.

men jag tvivlar på att det blir lika lätt och smidigt som att köpa färdiga nudlar och därför blir det mer kostsamt eftersom tid är pengar
Citera
2007-06-15, 16:25
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
men jag tvivlar på att det blir lika lätt och smidigt som att köpa färdiga nudlar och därför blir det mer kostsamt eftersom tid är pengar
OK,

~Paul~
Citera
2007-06-15, 17:45
Bannlyst
Yum yum räk smak eller kyckling finns i kina affärer
Citera
2007-06-15, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Den rosa dvs den med räksmak är min favorit.

Är den inte orange? :O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in